امضای تفاهم‌نامه مشترک فرهنگی و آموزشی پليس راهور و وزارت آموزش و پرورش

تفاهم‌نامه مشترک فرهنگی و آموزشی پليس راهور ناجا و وزارت آموزش و پرورش امضا شد.
کد خبر: ۲۴۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ - 24July 2017
امضاء تفاهم نامه مشترك فرهنگی و آموزشی پليس راهور ناجا و وزارت آموزش و پرورش
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، جلسه امضای تفاهم‌نامه مشترک فرهنگی و آموزشی پلیس راهور ناجا و وزارت آموزش و پرورش صبح امروز با حضور سردار ‌«تقی مهری» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و  «مهدی فیض» معاون فرهنگی و پرورشی این وزارتخانه برگزار شد.

در این جلسه، طرفين پيرامون اقدامات و فعاليت‌های مشترک فرهنگی و آموزشی ويژه دانش‌آموزان در طرح ملی همياران پليس، مذاكره و تبادل نظر كردند.

اين تفاهم‌نامه با هدف آگاهی بخشی، آموزش، نهادينه شدن قوانين و مقررات و نیز حفظ و صيانت از دانش‌آموزان در برابر حوادث ترافيكی و نیز آماده‌سازی بيشتر آنان برای ايفای نقش‌ها و مسئوليت‌های اجتماعی در سنين بزرگسالی، طرح ريزی و اجرايی می‌شود.

سردار مهری در این جلسه بر رويكرد پليس بر اقدامات ايجابی و فرهنگسازی به ويژه برای ارزشمندترين سرمايه انسانی كشور يعنی دانش‌آموزان اشاره و بر اولويت‌دار بودن فعاليت‌های آموزشی برای این گروه، تاكيد كرد.

در ادامه این جلسه، فيض به سطح بندی آموزشی، هدف‌دار بودن برنامه‌ها و فعاليت‌های فرهنگی و پرورشی برای دانش‌آموزان از مقطع دبستان تا دانشگاه اشاره و بر آمادگی آموزش و پرورش برای آموزش مهارت‌های اجتماعی و ترافيكی آنان تاکید کرد.

ارتقای سطح ايمنی و تقويت انضباط اجتماعی برای فرد، خانواده و جامعه با مشاركت عملی فرهنگيان و دانش‌آموزان، تقويت روحيه همکاری و کمک به دیگران، مسئوليت‌پذيری، خودباوری، اعتماد به نفس، گسترش امر به معروف و نهی از منكر، نهادينه كردن احترام به قانون و ديگران، آموزش عملی دانش‌ آموزان، كاهش خسارت‌های مادی و معنوی ناشی از تصادفات، ترافيک و آلودگی صوتی، محيطی و هدر رفتن منابع و نیز تقويت كمی و كيفی فرهنگ‌ياران در راستای آموزش و ترويج فرهنگ ترافيک از دیگر موارد مطروحه در این تفاهم‌نامه است.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار