لک در گفت‌وگو با دفاع پرس:

شهید کمال با چشم دل مشکلات را می‌دید و حل می‌کرد

نویسنده کتاب «چشم روشنی» گفت: در جامعه و زندگی مشکلات و تلاطم‌هایی وجود دارد که گاهی موجب خستگی یا گذر از آن موضوع می‌شود، اما جانباز «کمال» با وجود نابینایی و مشکلات جسمی ناشی از جنگ، مشکلات را با چشم‌ دل به روشنی می‌دید و مقابل آن ایستادگی می‌کرد.
کد خبر: ۲۴۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ - 27July 2017

شهید کمال با چشم دل مشکلات را می‌دید و حل می‌کرد«کوثر لک» نویسنده کتاب «چشم روشنی» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اظهار داشت: حدود 9 سال است که در وادی نویسندگی فعالیت دارم و در بخش‌های فرهنگی استان یزد قلم زده‌ام و به لطف خداوند نخستین کتابم در حوزه دفاع مقدس را توانستم به چاپ برسانم.

وی افزود: در دوره فعالیت‌های فرهنگی‌ام، چندین مرتبه پیشنهاد نوشتن کتاب داشتم اما به دلایلی نپذیرفتم اما توفیق یافتم که در مراسم سالگرد شهید «جواد کمال» با همسر وی آشنا شوم و این آشنایی باب نوشتن زندگی‌نامه شهید در قالب کتاب شد. تهیه کتاب «چشم روشنی» یک سال به طول انجامید.

لک خاطرنشان کرد: شهید کمال شخصیت خاصی دارد. در حقیقت در زمان حیات نیز یک شهید زنده بود و برکت حضورش در زندگی خود و اطرافیانش مشهود بود. به نظرم همسر «جواد کمال» نقش اول زندگی وی را بر عهده داشت زیرا در پستی و بلندی زندگی خسته نشده و با روحیه بسیار بالا کنار جانباز زندگی کرد.

نویسنده کتاب «چشم روشنی» عنوان کرد: در جامعه و زندگی مشکلات و تلاطم‌هایی وجود دارد که گاهی موجب خستگی یا گذر از آن موضوع می‌شود، اما جانباز کمال با نابینایی و وجود مشکلات جسمی ناشی از جنگ، مشکلات را با چشم دل به روشنی می‌دید و مقابل آن ایستادگی می‌کرد.

وی ادامه داد: هر بار که کتابی در خصوص زندگی شهدا می‌خوانم، علاقمندم که یکی از خصوصیاتشان را در خود پرورش دهم. حین نگارش کتاب به بزرگی شخصیت شهید کمال فکر می‌کردم که چقدر یک فرد می‌تواند شخصیت خودش را به نحو احسن بسازد و به جای درماندگی در مقابل مشکلات، آن‌ها را زیر پا بگذارد و قدش را بلند کند.

لک در خصوص سبک زندگی شهدا، اظهار کرد: نوع رفتار کمال با همسرش با وجود مشکلات مدیدی که در زندگی داشتند، فوق العاده آموزنده است. وی نکات ریزی را در خصوص برخورد با همسر مورد توجه قرار می‌داد که خود نشان از علاقه به یکدیگر دارد.

کتاب «چشم روشنی» همزمان با شب میلاد حضرت معصومه (س) در پاتوق کتاب آسمان استان یزد رونمایی شد. این کتاب که توسط کوثر لک، بانوی جوان یزدی به رشته تحریر درآمده، روایتی متفاوت از زندگی سراسر عشق و ایثار شهید سید جواد کمال است.

این اثر 170 صفحه‌ای زندگی مجاهدانه سیدجواد کمال که در دوران دفاع مقدس جانباز شده و آثار جانبازی او سال‌ها پس از جنگ نمایان می‌شود و زندگی خانوادگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد، روایت می‌کند. در این کتاب همسر شهید خاطرات زندگی جالب و خواندنی خود را از سال‌های زندگی با این جانباز شهید را روایت می‌کند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار