وصیت‌نامه شهید اسماعیل دقایقی/ پیوندی که با اسلام و ایمان آغاز شد

شهید دقایقی در وصیت‌نامه خود آورده است: همسرم در اين پنج سال زندگی از خصوصيات خوب تو بهره بردم و مرا بسيار احترام کردی که لايق آن نبودم. پيوند من و تو با شعار اسلام و ايمان شروع شد و بعد سعی کرديم هر روزمان با روز ديگر متفاوت باشد.
کد خبر: ۲۵۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۲ - 08August 2017
وصیت‌نامه شهید اسماعیل دقایقی/ پیوندی که با اسلام و ایمان آغاز شد
به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «اسماعیل دقایقی» 8 تیر  1333 در بهبهان دیده به جهان گشود. با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و در 28 دی 1365 با سمت فرماندهی لشکر بدر طی عملیات کربلای 5 به شهادت رسید.
 
وصیت‌نامه شهید «اسماعیل دقایقی»
 
«ربنا افرغ علينا صبراً و ثبت اقدامنا و انصرنا علي القوم الکافرين.
خدايا! امت اسلام را صبر و استقامت عطا فرما تا در مقابل دشمنان خدا و کافرين، پايداری و سپس بر آنان غلبه کنند. خدايا شهادت می‌دهم که غير از تو خدايی نيست و محمد (ص) رسول و فرستاده‌ توست و علی (ع) وصی رسول خداست. سلام بر خاندان عصمت و طهارت. درود بر خمينی کبير و سلام بر روحانيت معظم و امت حزب الله.

خدايا از تو می‌خواهم هنگامی که شيطان به سراغم می‌آيد، تو او را دور کنی و مرا قوت و آرامش عطا فرمايی که «لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظيم»

پدر و مادر گرامی در مقابل شما شرمنده‌ام که توفيق خدمت به شما و اجرای حقوق شما خيلی کم نصيبم شد. بدانيد که «انا لله و انا اليه راجعون». ان شاءالله خداوند به شما صبرعطا کند و شما از جمله کسانی باشيد که مردم و خصوصاً خانواده‌ی شهدا، اسرا و معلولين را دلداری بدهيد و من هم دعاگوی شما هستم.

همسر محترمه: در اين پنج سال زندگی از خصوصيات خوب تو بهره بردم و مرا بسيار احترام کردی که لايق آن نبودم. پيوند من و تو با شعار اسلام و ايمان شروع شد و بعد سعی کرديم هر روزمان با روز ديگر متفاوت باشد و احکام اسلام را پياده کنيم و خوب می‌دانی که راه من در ادامه‌ اين زندگی به عمل درآوردن عقيده به اسلام بوده است.
 
چطور می‌توانستم در خانه راحت باشم و کاری نکنم، در صورتی که جان و مال امت مسلمان ايران به سوی جبهه سرازير است. انسان در برخورد با مصائب و مشکلات است که لذت ايمان و توجه به خدا را درک می‌کند و اگر رفتن من مصيبتی برايت باشد می‌دانی که «الذين اذا اصابتهم مصيبه قالو انا لله و انا اليه راجعون».
 
در تربيت ابراهيم و زهرا سعی خود را بکن. برای آن‌ها دعا می‌کنم و اميدوارم افرادی مفيد برای اسلام و خط ولايت اهل بيت عصمت و طهارت و ولايت فقيه باشند. بعد از من سعی کند با مشورت آقايان علماء در قم مثلاً آقای راستی يا آقای کريمی، منطقی‌ترين راه را برای خود انتخاب کنی. که ان شاءالله اگر بهشت نصيبم شد، يکديگر را در آنجا ملاقات کنيم. ان شاءالله با صبر و استقامتی که خدا بيشتر به تو بدهد. اسوه‌ای در جامعه خود باشی.
 
برادران گرامی‌ام و خواهران محترمه: برای شما نيز آرزوی صبر و استقامت در پيگيری اهداف اسلامی دارم. ان شاءالله بتوانيد با کار و فعاليت، خود را بيش از پيش وقف راه خدا و اسلام کنيد. جهانی که امروز پر از فسق و فجور و خيانت ابرقدرت هاست، تلاش و ايثار می‌خواهد. در راه امام حسين(ع) گام برداشتن، حسينی شدن می‌خواهد. ان شاءالله در پيروی از راه امام امت، خمينی کبير که همان راه خدا و قرآن و اهل بيت(ع) است، موفق باشيد.
 
ديدن برادران رزمنده در خط اول که با آرامش مشغول نماز هستند و با متانت، نيروهای دشمن و تانک‌های او را می‌بينند و با سلاح مختصر با آنان مقابله می‌کنند، از تجليات حسينی شدن اين امت است که مرا به وجد آورده است. حقوق شما را آن‌طور که بايد رعايت نکرده‌‌ام که ان شاءالله مرا ببخشيد، من هم دعاگوی شما هستم.
 
خدمت کليه‌ اقوام، فاميل، دوستان و آشنايان سلام عرض می‌کنم و برای آنان توفيق در خط اسلام و قرآن بودن را آرزومندم. قطعاً نتوانسته‌ام حقوق شما را به خوبی رعايت کنم. ان شاءالله مرا ببخشيد.
 
از همه‌ شما التماس دعا دارم. والسلام علی عباد الله الصالحين.
 
پاسدار اسماعيل دقايقی

سوم جمادی الثانی (1404)، روز وفات حضرت فاطمه زهرا (س)، اولين منادی حق ولايت و وصايت اهل بيت عصمت و طهارت (ع)»
 
انتهای پیام/ 111
نظر شما
پربیننده ها