عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد:

پایان حاکمیت دلار با آغاز پیمان دوجانبه پولی/ضرورت تبدیل طرح پیمان پولی دوجانبه به قانون

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: برای کاهش آسیب پذیری اقتصاد کشور باید به سمت انعقاد قراردادهای پولی دوجانبه حرکت کرد.
کد خبر: ۲۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳ - 13August 2014

پایان حاکمیت دلار با آغاز پیمان دوجانبه پولی/ضرورت تبدیل طرح پیمان پولی دوجانبه به قانون

به گزارش دفاع پرس به نقل از خبرگزای خانه ملت، جعفر قادری درباره پیمان های پولی دو جانبه ارزی، گفت:انعقاد پیمان های پولی دو جانبه موضوع خوبی است که اقتصاد کشور به آن نیاز دارد البته چندین کشور سابقه انجام این مهم را دارند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انعقاد قراردادهای پولی دو جانبه نظام اقتصاد بین المللی را متحول می کند، ادامه داد: در حال حاضر کشورهایی مانند چین و روسیه با شرکای تجاری خود قراردادهای پولی منعقد کرده اند که بر اساس آن دیگر نیازی به ارز مشخصی مانند دلار برای انجام مبادلات تجاری ندارند.

قادری افزود: آمریکا از محوریت دلار در مبادلات تجاری به نفع خود استفاده می کند و می تواند با این ابزار پولی اقتصاد کشورهای دیگر را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین برای خروج از این وضعیت باید از ظرفیت پیمان های پولی دوجانبه استفاده کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: برای کاهش آسیب پذیری اقتصاد کشور باید به سمت انعقاد قراردادهای پولی دوجانبه حرکت کرد.

قادری درباره مقدمات لازم برای انعقاد قراردادهای پولی دو جانبه گفت: گروه های کارشناسی دولت و بانک مرکزی باید با انجام کار کارشناسی شرایط و تاثیرات انعقاد قراردادهای پولی بین المللی بر اقتصاد کشور را بررسی کنند، البته مجلس نیز می تواند در این زمینه کمک کند.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: طرح پیمانهای پولی دو جانبه در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح شده است البته باید پذیرفت در این زمینه باید طرح منسجم تر و کارشناسی شده ای، ارائه شود تا این موضوع به قانون تبدیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار