سردار کرمی:

گسترش روحیه جهادی از مؤلفه‌های فرهنگ انقلابی و دینی است/ محرومیت‌زدایی و سازندگی؛ محور اصلی اردوهای جهادی

فرمانده يگان‌های ويژه ناجا با بیان اینکه بسط و توجه به تقویت «روحیه جهادی» از شاخصه‌های فرهنگ دینی و انقلابی است، گفت: مهمترين هدف از برگزاری اردوهای جهادی؛ محروميت‌زدايی و سازندگی است.
کد خبر: ۲۵۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰ - 08August 2017
گسترش روحیه جهادی از مولفه‌های فرهنگ انقلابی و دینی است/ محرومیت‌زدایی و سازندگی؛ محور اصلی اردوهای جهادیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسن كرمی»  فرمانده يگان‌های ويژه ناجا در جمع فرماندهان و كاركنان يگان ويژه استان خراسان رضوی اظهار داشت: مهم‌ترين هدف از برگزاری اردوهای جهادی؛ تلاش برای «محروميت‌زدايی‌‌»، «سازندگی» و «تقويت روحيه جهادی» نيروهای مؤمن و انقلابی است، نيروهای يگان ويژه با حضور در اين اردوها، از نزديک با زندگی قشر محروم و مستضعف آشنا شده و همچنين ضمن تقویت روحیه  «مردم ياری»، كمک به محرومان را با نيت خالص انجام می‌دهند.

وی افزود: در كنار قشر محروم بودن و لمس زندگی مستضعفان؛  دلی بزرگ، روحيه‌ای جهادی و همتی والا نياز دارد، نيروهای خدوم يگان ويژه به صورت «داوطلب» و «خودجوش» در طرح اردوی جهادی شركت کرده و به مناطق كم برخوردار و محروم اعزام و به همنوعان ضعيف خود ياری می‌رسانند.

این مقام عالی انتظامی ادامه داد: آغاز سازندگی؛  «خودساختگی» است، به عبارتی اولين هدف اردوی جهادی «خودسازی» است، رسالتی بزرگ بر دوش جهادگران است و آن توسعه فرهنگ محروميت‌زدايی، ايجاد روحيه سازندگی و اميد در دل مردم مناطق محروم است.

 وی اضافه کرد: يكی ديگر از اهداف اردوی جهادی نيز سازندگی عمرانی، فرهنگی، علمی، بهداشتی در مناطق محروم است و در این اردوها، نيروها از طريق تلاش «مخلصانه» و «خالصانه» برای سازندگی می‌كوشند.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا با بیان اینکه سعی در بسط و گسترش «روحیه جهادی» از مؤلفه‌های فرهنگ دینی و انقلابی است، گفت: هجرت و دوری از زندگی شهری يكی ديگر از مهم‌ترين ابعاد اردوهای جهادی است؛ جدايی از زندگی و كار روزمره و حضور در محيطی با شرايط اوليه زندگی، اين بستر را فراهم می‌آورد تا بتوانيم بيش از پيش ضعف‌های فردی و تعلقات به زندگی روزمره را درک كنيم و این رویکرد مقدمه‌ای برای «خود شناسی» و در نهایت «خدا شناسی» است.

 وی گفت: تلاش کنیم بنده‌ای لایق برای خدواند و سربازی شایسته برای کشور، نظام اسلامی و در کمک به محرومان همواره پیشگام و خط شکن باشیم.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار