برگزاری جلسه شورای راهبردی پیشکسوتان استان مرکزی

شورای راهبردی پیشکسوتان استان مرکزیتشکیل جلسه داد.
کد خبر: ۲۵۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱ - 10August 2017
به گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، در جلسه شورای راهبردی پیشکسوتان استان مرکزی که نمایندگان پیشکسوتان ارتش، جهاد سازندگی، سپاه، نیروی انتظامی استان مرکزی و مسئول سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت حضور داشتند هر یک از نمایندگان گزارشی از فعالیت های خود در راستای برنامه های مربوط به پیشکسوتان دفاع مقدس استان مرکزی را ارائه دادند.

مسئول اداره ایثارگران جهاد سازندگی استان مرکزی در این نشسیت با اشاره به سوابق جمع آوری شده از رزمندگان دفاع مقدس اظهار داشت: تاکنون نزدیک به 50 هزار برگ از سوابق مربوط به رزمندگان استان مرکزی جمع آوری کرده و 600 قطعه عکس را شناسنامه دار کردیم که از هر کدام نیز یک کپی به مرکز اسناد و پژوهش اداره کل حفظ آثار نیز تحویل داده شده است.

وی افزود: خوشبختانه با همکاری و مشارکت پیشکسوتان دفاع مقدس استان مرکزی توانستیم دوره های مختلف تربیت راویان را برگزار کرده و در برنامه های مختلف راهیان نور از آنها بهره مند شویم.

مسئول اداره ایثارگران جهادسازندگی استان مرکزی تصریح کرد: هفتاد و پنج شهید، سیصد جانباز و نزدیک به 5هزار رزمنده در جهاد سازندگی استان مرکزی داریم که تاکنون بخش اعظم خاطرات آنها گردآوری شده است.

تهیه 14 جلد کتاب از مجموعه کتب حماسه آفتاب

علیرضا مرادی محقق پیشکسوت دفاع مقدس استان مرکزی در ادامه این نشست با اشاره به تدوین کتب حماسه آفتاب گفت: با همکاری و مشارکت پیشکسوتان دفاع مقدس اهل قلم استان مرکزی 14 جلد کتاب در ارتباط با حماسه آفتاب در حال تدوین است که هم اکنون دو جلد از آنها در مرحله آماده سازی است.

وی ادامه داد: گذرگاه کربلا، از کرخه کور تا کرخه نور، در کمینگاه کفر، از شهباز تا شیاکوه، شهید تپه سبز از جمله کتاب هایی است که به همت پیشکسوتان دفاع مقدس اهل قلم تدوین و نگارش شده است.

محقق پیشکسوت دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه تاریخ شفاهی نیز توانستیم 700 ساعت مصاحبه با افراد مختلف این حوزه ثبت و ضبط کنیم و به عنوان گنجینه ای عظیم نگه داری کنیم.

8هزار بازنشسته در استان مرکزی وجود دارد

رئیس اداره بازنشستگان نیروهای مسلح استان مرکزی در ادامه این نشست با اشاره به تعداد بازنشستگان این سازمان گفت: در استان مرکزی 8هزار بازنشسته و مستمری بگیر و و ظیفه بگیر وجود دارد که 30 درصد رزمندگان دفاع مقدس هستند.

وی افزود: به دنبال برگزاری برنامه های مختلف ما سعی کردیم که از وجود پیشکسوتان بهره مند شده و از آنها استفاده کنیم که در این راستا نیز طرح های مختلفی نیز برگزار شده است.

اعزام راویان پیشکسوت دفاع مقدس به مناطق جنگی

مسئول بسیج پیشکسوتان دفاع مقدس استان مرکزی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اعزام پیشکسوتان بسیجی به مناطق جنگی و عملیاتی گفت: یکی از مهم ترین برنامه ها ما در بحث مشارکت پیشکسوتان دفاع مقدس استان مرکزی اعزام آنان به مناطق عملیاتی به عنوان راوی به منظور تبیین و تشریح مبانی دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری و حرکت در مسیر فرموده های ایشان از مهم ترین رویکردهای ما در حوزه بسیج پیشکسوتان دفاع مقدس استان مرکزی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها