مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی:

ثبت و ضبط خاطرات آزادگان به عنوان تاریخ شفاهی دفاع مقدس ضروری است

«قاسم صمدیان» گفت: ثبت و ضبط خاطرات آزادگان به عنوان تاریخ شفاهی دفاع مقدس ضروری است و باید برای ماندگاری این گنجینه تاریخی، از شیوه‌های مدرن و به روز جهت ثبت خاطرات و داشته‌ها استفاده کنیم.
کد خبر: ۲۵۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ - 10August 2017
ثبت و ضبط خاطرات آزادگان به عنوان تاریخ شفاهی دفاع مقدس ضروری است

به گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، «قاسم صمدیان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان شرقی، صبح امروز (پنج‌شنبه) در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور، با اشاره به ویژه برنامه‌های تجلیل از مقام آزادگان در آذربایجان شرقی، از برگزاری همایش بزرگ «آزادگان اردوگاه موصل 2» خبر داد و اظهار داشت: این همایش چهارمین همایش بزرگ «خیبری‌ها» است که بعد از مشهد، اهواز و اصفهان در تبریز برگزار می‌شود.

وی ثبت و ضبط خاطرات آزادگان به عنوان تاریخ شفاهی دفاع مقدس را ضروری دانست و افزود: باید برای ماندگاری این گنجینه تاریخی، از شیوه‌های مدرن و به روز جهت ثبت خاطرات و داشته‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 1905 نفر از ایثارگران استان به افتخار آزادگی نائل شده اند، گفت: هشت نفر از این آزادگان هم در اردوگاه‌های دشمن به شهادت رسیده‌اند و ممکن است بر اساس آمار غیررسمی تا 31 نفر از افرادی که اسامی خود را در صلیب سرخ نکرده بودند، شهید شده‌ باشند.

صمدیان اضافه کرد: بیش از 100 نفر از آزادگان هم در اثر شکنجه‌های رژیم بعثی در اردگاه های دشمن به فیض جانبازی نائل شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرجمع پرونده‌های شهدا و ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید، 35 هزار نفر است، گفت: در سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، علی‌رغم تعداد بالای خانواده‌های تحت پوشش، تلاش کردیم با اغلب خانواده‌ها دیدار کنیم که در این موضوع، رتبه اول کشور را در ارزیابی‌ها کسب کردیم.  

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی در ساماندهی گلزار شهدا‌ها از استان‌های بر‌تر کشور است، ابراز داشت: در تبریز هم در چندین فاز ساماندهی اجرا شده و در تفاهم با شهرداری این روند ادامه دارد.

صمدیان در پاسخ به مظلومیت شهدای گمنام «وادی رحمت» تبریز و نبود اِلِمان مناسب برای ادای احترام در مراسمات رسمی، با بیان اینکه در مسقف‌سازی مزار شهدا، مزار شهدای گمنام هم در این طرح، برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: 5 درصد از 9875 هزار شهید آذربایجان شرقی به تعداد 508 نفر هنوز پیکر‌هایشان بازنگشته است که در وادی رحمت در حال طراحی مکانی با نام و نشان افراد جاویدالاثر برای این خانواده‌ها هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار