کنگره شعر کوتاه «انصارالحسین(ع)» برگزار می‌شود

دومین کنگره فصلی شعر کوتاه «انصارالحسین(ع)» با محوریت اصحاب سیدالشهدا(ع) و مدافعان حرم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۵۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ - 12August 2017
کنگره شعر کوتاه «انصارالحسین(ع)» برگزار می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، فصل دوم کنگره فصلی شعر کوتاه تحت عنوان «انصار الحسین علیه السلام» به همت دفتر شعر جامعه ایمانی مشعر برگزار می‌شود.

این کنگره در 2 قالب دوبیتی و رباعی با محوریت اصحاب سیدالشهدا علیه‌السلام و اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا علیه‌السلام (مدافعان حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام) به صورت مجازی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این کنگره می‌توانند آثار خود را تا 18 شهریور در ربات تلگرامی @ShereHeyat_bot قرار دهند. در این کنگره از 40 اثر برتر تقدیر می‌شود که به هر اثر مبلغ دویست هزار تومان تعلق خواهد گرفت.

شرکت‌کنندگان محدودیتی در تعداد آثار ارسالی نداشته اما از یک شاعر بیش از 5 اثر، برگزیده نمی‌شود، اشعار تنها در قالب‌های «دوبیتی» (با وزن رایج: مفاعیلن مفاعیلن فعولن) و «رباعی» پذیرفته می‌شوند و اشعار در سایر قالب‌ها به مرحله داوری راه نمی‌یابند. آثاری که قبلا منتشر شده و یا در سایر کنگره‌ها برگزیده شده باشند، به مرحله داوری نهایی راه نخواهند یافت و تنها آثاری که به زبان معیار سروده شده باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرند و آثاری که به زبان محاوره باشند قابل پذیرش نیستند.

بنا به اعلام دبیرخانه این جایزه مهلت ارسال آثار تمدید نخواهد شد و حق چاپ و انتشار تمام آثار ارسال شده، برای دبیرخانه محفوظ است.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها