به میزبانی آذربایجان؛

ناو «جوشن» نیروی دریایی ارتش در مسابقات بین المللی «جام دریا» دوم شد

ناو موشک انداز «جوشن» جمهوری اسلامی ایران با کسب 234 امتیاز در مسابقات بین المللی «جام دریا» دوم شد.
کد خبر: ۲۵۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ - 12August 2017
ناو «جوشن» نیروی دریایی ارتش در مسابقات بین المللی «جام دریا» دوم شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، هیات داوران مسابقات بین المللی «جام دریا» در جلسه نهایی نتایج این مسابقات بین المللی با حضور نمایندگان نیروی دریایی چهار کشور حاشیه خزر از جمله جمهوری اسلامی ایران، روسیه، آذربایجان و قزاقستان را اعلام کرد.

مسابقات بین المللی «جام دریا» اول تا 10 اوت (برابر 10 تا 19 مرداد ماه) با حضور 300 تن از پرسنل نیروی دریایی و نیز در مجموع 9 ناو به ظرفیت یک هزار تن از چهار کشور آذربایجان، روسیه، قزاقستان و نیز دو ناو «جوشن» و پیکان «جمهوری اسلامی ایران» در بندر باکو برگزار شد.

بر اساس نتایج اعلام شده در جلسه نهایی هیات داوران ناو  «گ – 124» نیروی دریایی جمهوری آذربایجان و نیز ناو موشک انداز «گراد اسوییاژسک» روسیه هر یک با کسب 246 امتیاز برنده این مسابقات بین المللی شدند.

همچنین ناو موشک انداز «جوشن» جمهوری اسلامی ایران و ناو موشک انداز «ساری آرکا» قزاقستان به ترتیب با کسب 234 و 227 امتیاز در این مسابقات بین المللی دوم و سوم شدند.

مسابقات بین المللی «جام دریا» در دو مرحله در دریا و ساحل برگزار شد و در قالب آن رقابت‌های تیراندازی به هدف سطحی، هدف هوایی، اهداف نزدیک و مهار و کنترل صدمات و عملیات نجات انجام گرفت.

هدف از این مسابقات برقراری دوستی و تعامل میان نیروهای دریایی کشورهای حاضر اعلام شده و ایران برای اولین بار در این مسابقات در قالب مسابقات ارتش حضور داشت.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار