سردار سلامی در آیین گرامیداشت شهید حججی:

جغرافیای جهاد مرزهای ملی نمی‌شناسد/ قاعده‌های جدیدی برای نبرد با استکبار ساخته‌ایم

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه جغرافیای جهاد امروز مرزهای ملی را نمی‌شناسد، گفت: مرزهای ما مرزهای عقیده و جهاد است و باید دشمن را در سرزمین‌های وسیعی زمین‌گیر کنیم و به دام بیاندازیم و آرزوهایش را به گورستان هدایت کنیم.
کد خبر: ۲۵۲۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ - 14August 2017
جغرافیای جهاد مرزهای ملی نمی‌شناسد/ قاعده‌های جدیدی برای نبرد با استکبار ساخته‌ایمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه در آیین گرامیداشت شهید مدافع حرم «محسن حججی» که در ستاد نیروی زمینی سپاه در حال برگزاری است، اظهار داشت: جغرافیای جهاد امروز مرزهای ملی را نمی‌شناسد. مرزهای ما مرزهای عقیده و جهاد است. باید دشمن را در سرزمین‌های وسیعی زمین‌گیر کنیم و به دام بیاندازیم و آرزوهایش را به گورستان هدایت کنیم.
 
وی با اشاره به شهادت محسن حججی بیان کرد: وقتی جوانان دارای درجه بالایی از آگاهی و شعور هستند و اینقدر زیبا و مردانه در لحظات سخت زندگی ظاهر می‌شوند ما متوجه می‌شویم که هیچ قدرتی قادر به شکست دادن این ملت نخواهد بود، هر چند که بزرگ و در مقیاس آمریکا و متحدانش باشد.
 
سردار سلامی افزود: جوانان با صلابت ما با همان روحیه، فرهنگ، اعتقاد و الگوی رفتاری جوانان دهه شصت در دفاع مقدس توانسته‌اند بر ائتلاف نانوشته دشمن پیروز شوند.

وی با بیان اینکه ایران در متلاطم‌ترین نقطه جهان امن‌ترین کشور است، گفت: دلیل این امر شهادت جوانان و رزمندگانی است که راه دفاع از ایران و اسلام جانفشانی می‌کنند.
 
سردار سلامی گفت: تصویری که از شهید حججی و آن قاتل بی رحم منتشر شده نشانگر واقعی دو جبهه حق و باطل است؛ وقتی چهره جوان برومند ایرانی را نگاه می‌کنیم چهره او سرشار از وقار، آرامش، زیبایی، معنویت، صلابت و شکوه انقلابی است؛ اما وقتی در چهره آن فرد خبیث نگاه می‌شود، خباثت و جنایت از چهره‌اش می‌بارد.

جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: قاعده‌های جدیدی برای نبرد با استکبار ساخته‌ایم و در میدان سیاست و در میدان تحولات نظامی عجز و ناتوانی آمریکا را می‌بینیم.
 
وی تصریح کرد: امروز دیگر ضرورتی ندارد جنگ جهانی به وسعت کره زمین روی دهد زیرا یک سوی جنگ جهانی قدرت‌های جهانی هستند که سیاست آن‌ها جهانی است و این در حالی است که دفاع مقدس مدل جنگ جهانی بود چون آمریکا، شوروی سابق، اروپا و متحدان عربی آن‌ها در یک جبهه علیه ایران قرار داشتند. 
 
سردار سلامی ادامه داد: عملیات روانی و رسانه‌ای، تقسیم کار جهانی در ارسال تجهیزات آن هم از همه نقاط جهان برای صدام و ساختن ارتش آن برای حمله به کشوری که تازه انقلاب کرده و در محاصره سیاسی، انزوا و تحریم قرار گرفت، نمونه‌ای از جنگ جهانی بود.
 
وی افزود: البته تهدید دنیای استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران خاتمه نیافت زیرا شکل و ماهیت آن تغییر یافت و دامنه‌های آن شکل جهانی گرفت. 
 
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: آن‌ها در دهه اخیر از نظر اقتصادی تلاش کردند ایران را تحریم همه جانبه کنند و این رخ داد و ما در موقعیت سختی قرار گرفتیم؛ تصور جهانی در اعمال تحریم‌ها این بود که تحت این محاصره تسلیم شده و یا آماده تهاجم جنگ نظامی می‌شویم. بر این اساس فشارهای سیاسی را بیشتر کردند تا روابط جهانی را با ما قطع کنند؛ در این میان تهاجم فرهنگی را نیز بر ذهن و قلب جوانان کشورمان جاری کردند تا بلکه اعتماد مردم و روح مقاومت شکسته شود و بین رهبری و مردم فاصله به وجود آید و بین سپاه و بسیج و جامعه جدایی ایجاد شود اما مفروضات ذهنی بر این حقیقت که آمریکا شیطان بزرگ و طاغوت اعظم اما ناتوان است، استوار گشته است.
 
سردار سلامی گفت: آمریکایی‌ها در فضای عملیات روانی هم درصدد برآمدند بدون جنگ ملت ما را تسلیم کنند مثل سخن گفتن از گزینه نظامی که سیاست همیشگی آمریکا برای مقابله با ملت‌هایی است که مقابل آنها ایستادگی می‌کنند. بنابراین تهاجم فرهنگی، دستکاری امنیت داخلی، شعله‌ور ساختن فتنه 88 درکنار تحریم، سعی در انزوا قرار دادن ایران سعی تمام قدرت استکبار علیه ملت ایران بوده که تاکنون اعمال شده است اما با وجود همه این اقدامات ما توانستیم از دیوار اراده دشمنان اسلام و ایران عبور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا به پایان عمر خود نزدیک شده است؛ این بی عملی در حاشیه تحولات منطقه قرار گرفتن و ناتوانی از حفظ منافع خود، باعث شده تا عجز و ناتوانی آنها را در میدان سیاست و تحولات نظامی منطقه ببینیم اما در مقابل ایران و انقلاب شکوهمند ما توانسته با بسط ساختار قدرت در اقصی نقاط جهان سطح وسیعی از مقاومت را ایجاد کند. به عنوان مثال حزب الله لبنان امروز به چنان سطحی از توانمندی رسیده که در جنگ چند ساله با تکفیری‌های سرسخت توانسته به پیروزی برسد و حتی این توانمندی را دارد که بخشی یا تمام مناطق اشغالی فلسطین را هم آزاد کند.
 
وی بیان کرد: اسرائیل با یک تهدید دبیر کل حزب الله لبنان مخازن آمونیاک را جمع کرد و بعد از آن با تهدیدی که سید حسن نصرالله انجام داد باید به فکر نیروگاه هسته‌ای «دیمونا» باشند؛ بنابراین امروز دیگر این آمریکا نیست که معمای امنیتی تولید می‌کند بلکه این ما هستیم که معادله امنیتی را تولید می‌کنیم. امروز ما نگرانی از بابت تحریم نداریم زیرا می‌دانیم ملت ایران، رهبری معظم انقلاب اسلامی و مسئولان با همدلی بی نظیر تصمیم گرفتند با بزرگترین دشمن این انقلاب مقابله کنند و او را به انفعال و پذیرش قدرت بکشانند زیرا ایران مهار شدنی نیست. 
 
سردار سلامی گفت:‌ وقتی تفکر، اراده، ایمان، اندیشه و دکترین ما در سوریه، لبنان، یمن و عراق عمل می‌کند، جهان دیگر نمی‌تواند ایران را منزوی کند؛ امروز در حل معادلات سیاسی و امنیتی منطقه نقش اول را ایفا می‌کنیم به همین علت جهان به ما نیاز دارد. امروز وقتی در خلیج فارس مسلط هستیم دیگر چگونه می‌توانند ما را محاصره کنند. جنگ را از کرخه و کارون به شرق مدیترانه و دریای سرخ انتقال داده‌ایم.  
   
انتهای پیام/ 231 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار