دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

«محسن حججی»؛ تداعی‌گر واقعه عاشورا

شهادت محسن حججی در مرز عراق و سوریه توسط تروریست‌های داعش، موجی از ابراز احساسات و احترام نسبت به این شهید و دیگر رزمندگان اسلام در ایران و دیگر کشورهای مسلمان ایجاد کرد.
کد خبر: ۲۵۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ - 14August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، هنوز ساعاتی از پخش خبر اسارت یک نیروی ایرانی بدست نیروهای داعش در ناحیه مرزی غرب استان الانبار عراق با استان سویداء سوریه نگذشته بود که داعش خبر شهادت این رزمنده ایرانی، که «محسن حججی» نام داشت، را در رسانه‌های نزدیک به خود پخش کرد.
 
پخش خبر شهادت این رزمنده لشکر 8 نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موجی از ابراز احساسات را در ایران و دیگر کشورهای مسلمان در پی داشت. بسیاری از شخصیت‌های کشوری و لشکری، هنرمندان، ورزشکاران و دیگر اقشار مردم با سخرانی یا انتشار مطالب و تصاویر مربوط به این شهید، بویژه عکس لحظه اسارت وی در دست تروریست‌های داعش و اشاره به چهره با صلابت وی در دستان تروریست‌های تکفیری، به او ادای احترام کردند.
 
شخصیت‌های خارجی نیز نسبت به شهادت این رزمنده 25 ساله ایرانی واکنش نشان دادند. این واکنش‌ها شامل عرض تسلیت افرادی همچون سفیر سوریه در ایران شد، اما جالب‌ترین موضع‌گیری به «منار صباغ» گوینده شبکه المنار لبنان تعلق داشت. این گوینده زن لبنانی در این مورد نوشت: «همیشه چگونگی صحنه عاشورا را در ذهنم تجسم می‌کرد تا بفهمم چگونه چنین اتفاقی افتاد اما از این لحظه [شهادت محسن حججی] دیگر چنین چیزی را تصور نمی‌کنم!»
 
«محسن حججی»؛ تداعی‌گر عاشورا 
تروریست‌های داعش با وجود اسیر کردن این شهید، در اقدامی غیرانسانی و غیراسلامی وی را در اسارت به شهادت رساندند و سرش را از بدنش جدا کردند. این اتفاق زمانی رخ داد که ساعاتی پیش از این حمله مناطق استقرار نیروهای بسیج مردمی عراق در نزدیک مرز استان الانبار با خاک سوریه هدف حمله سهمگین نیروی هوایی ارتش آمریکا قرار گرفت و بیش از 40 تن از نیروهای عراقی به شهادت رسیدند.
 
پس از این حمله، نیروهای تکفیری داعش که فرصت را برای حمله به خطوط مقدم فراهم دیدند، به مواضع نیروهای عراقی و ایرانی در نزدیک مرز عراق و سوریه حمله کردند و محسن حججی در همین حمله به اسارت درآمد و به شهادت رسید.
 
ایالات متحده آمریکا در حالی ادعای مبارزه با داعش را می‌کند که تا امروز بارها اهدافی متعلق به ارتش‌ها و نیروهای مردمی محور مقاومت را برای کمک به پیشروی تروریست‌های داعش و دیگر گروهک‌های تکفیری در عراق و سوریه، هدف حمله هوایی و موشکی قرار داده است. با این حال حمله آمریکا تنها به این موضوع ختم نمی‌شود.
 
درحالی‌که بخش قابل توجهی از هنرمندان و شخصیت‌های فرهنگی کشور با پیام‌هایی، به ابراز احساسات و احترام به محسن حججی و خانواده‌اش پرداختند، عده‌ای خودفروخته، که امنیت خود را مدیون فداکاری امثال محسن حججی در نقاطی صدها کیلومتر دورتر از خاک ایران هستند، به توهین به این شهید و خانواده وی مخصوصا همسر مجاهدش پرداختند که با واکنش مردم مواجه شد. مشخص است که این عده فراموش کرده‌اند که وصیت‌نامه این شهید نسل چهارم انقلاب به فرزند دو ساله‌اش را گوش دهند.  
 
«محسن حججی»؛ تداعی‌گر عاشورا 
ریخته شدن خون محسن حججی در منطقه‌ای نزدیک مرزهای سه کشور عراق، سوریه و اردن بار دیگر نشان داد که مبارزه با تروریست‌های دست‌پرورده غرب، که به نام اسلام به جان اسلام افتاده‌اند، مرز و ملیت نمی‌شناسد. مهم‌تر از تمام گفته‌ها، آنچه که محسن حججی در لحظات پیش از شهادت خود آن را به بهترین نحو به نمایش درآورد، صلابت او در فاصله کوتاه اسارت تا شهادت بود.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار