سردار اشتری:

نیروی انتظامی در پیشگیری و برخورد با آسیب‌های اجتماعی پیش‌قدم است

فرمانده نيروی انتظامی پلیس را پیش‌قدم در پیشگیری و برخورد با آسیب‌های اجتماعی دانست.
کد خبر: ۲۵۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ - 14August 2017
نیروی انتظامی در پیشگیری و برخورد با آسیب‌های اجتماعی پیش‌قدم استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتيپ «حسين اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در آیين تكريم و معارفه فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی اظهار داشت: خدمت كردن در استان خراسان رضوی به بركت وجود بارگاه ملكوتی ثامن الحجج آقا علی ابن موسی الرضا (ع) مايه مباهات و خير و بركت و افتخار است و خدا را شاكريم كه امروز توفيق داريم در جمع خدمتگزاران، زائران و مجاوران بارگاه امام رضا (ع) حضور داریم.

فرمانده ناجا افزود: امنيت يک موضوع مهم و اولويت‌دار برای مردم و حاكميت بوده و نعمت بزرگ آن بر هيچ كس پوشيده نيست.

وی گفت: به بركت خون شهدای عزيز، هدايت‌های مقام معظم رهبری، هوشياری نيروهای نظامی و انتظامی و اطلاعاتی و دستگاه قضائی و حمايت‌های مردم هميشه در صحنه شاهد امنيت در كشور عزيزمان هستيم و بابت اين پايداری امنيت خدا را شكرگزار هستیم.
 
اشتری افزود: نيروی انتظامی حفظ امنيت و نظم و ‌آرامش در كشور را بر عهده دارد و طبق قانون و پيرو فرامين فرماندهی معظم كل قوا امروز ناجا می‌كوشد به وظايف و تكاليف خود به شايستگی عمل كند و مامن و ملجا و پناهگاه مردم است و با اقتداری كه دارد رعب و وحشت و دلهره در مجرمان به وجود بياورد.

فرمانده نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران گفت: خداوند تبارک و تعالی را شاكريم كه در عصر و دوران حاكميت نایب امام زمان (عج) خدمتگزار مردم برای امنيت باشيم.

وی خاطرنشان كرد: جايگاه و منزلت هر سازمان و هر فرد به كاری است كه انجام می‌دهد و جايگاه نيروی انتظامی و منزلت دستگاه‌هايی كه امنيت را برقرار می‌كنند و حافظ آن هستند جايگاهی والا و مهم است.

فرمانده ناجا اظهار داشت: در اين مراسم با شكوه مردم، مسئولان و دستگاه‌های مختلف از خدمات شايسته و مطلوب فرمانده انتظامی خراسان رضوی و پليس تشكر كردند و اين قدردانی همگانی به واسطه كار با ارزش و مسئوليت خطيری است كه ناجا بر عهده دارد.

وی تصريح كرد: برقراری نظم و امنيت يک موضوع جمعی و يک كار همگانی است و بايد برای رسيدن به اين هدف متعالی و مقدس آحاد جامعه و دستگاه‌های مختلف و مسئول همكاری لازم را داشته باشند.

سردار اشتری در بخش ديگری از سخنان خود به رويكردهای جامعه محوری پليس اشاره كرد و گفت: اجتماعی بودن و ترجيح فعالیت‌های پيشگيرانه به اقدامات انتظامی و عملياتی بستر تحول و توسعه در نيروی انتظامی بوده و امروز پليس به واسطه تعامل خوب با دستگاه‌های مسئول و ارتباط مستقيم با مردم توانسته ماموريت‌های خود را به شايستگی انجام دهد.

وی تاكيد كرد: اعتماد عمومی به پليس بزرگترين سرمايه نيروی انتظامی است و اميدواريم اين همدلی، همزبانی و همفكری روز به روز تقويت شده و ارتقا يابد كه نتيجه اين تعامل هوشمندانه و ثمره آن آرامش و نظم و امنيت برای مردم عزيز كشورمان است.

فرمانده ناجا همچنين به فرمايش رهبر معظم انقلاب كه نيروی انتظامی بايد مقتدر، توام با رافت، مهربانی و عدالت باشد اشاره کرد و گفت: قاطعيت و اقتدار برای قانون‌شکنان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی، كسانی كه به حقوق مردم تجاوز كنند، گروه‌های تكفيری و سلفی و تروريست‌ها و ... است و وظيفه ناجا اين است كه با سرپنجه قدرت و اقتدار در ماموريت‌های خود برخورد كند. اما پليس در كنار مردم با رافت و مهربانی و عدالت رفتار می‌كند و اين اصل در توصيه‌ها و سلسله مراتب ناجا نيز هميشه مد نظر قرار دارد.

سردار اشتری گفت: ناجا در برخورد با آسيب‌های اجتماعی در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، فضای مجازی و... پيشقدم است و خوشبختانه استان خراسان رضوی در اين حوزه‌ها به بركت وجود بارگاه ملكوتی امام رضا (ع) فعالیت‌های مطلوب و شايسته‌ای داشته است.

وی اظهار داشت: تامين امنيت برای شهروندان و زائران و مجاوران بارگاه ملكوتی ثامن الحجج آقا علی ابن موسی الرضا (ع) نه تنها در اطراف حرم مطهر رضوی و شهر مشهد بلكه در تمام راه‌ها و مسيرهای منتهی به مشهد مقدس و استان خراسان رضوی از مبدا تا مقصد در اولويت قرار دارد و ما وظيفه خود می‌دانيم كه اين نظم، امنيت و‌ آرامش خاطر را برای شهروندان و مشتاقان زيارت حرم امام رضا (ع) به ارمغان آوريم.

فرمانده ناجا عنوان داشت: در خراسان رضوی موضوع حاشيه‌نشينی، مبارزه با قاچاق كالا و مواد مخدر و برقراری نظم و امنيت از اولويت‌های اساسی است و خوشبختانه پليس در اين استان با استفاده از تمام ظرفيت‌ها و سرمايه‌های مردمی و اجرای طرح‌های ارتقای امنيت اخلاقی و اجتماعی و اشراف بر مسائل امنيتی و اطلاعاتی و پيشگيری و مقابله با‌ آسيب‌های اجتماعی موفقيت‌های خوب و شايانی را كسب كرده است.

در پایان اين مراسم از خدمات 6 ساله سردار «اميری مقدم» تقدیر و سردار «قادر كريمی» به عنوان فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی منصوب و سردار «اميری مقدم» به سمت جانشين معاونت عمليات ناجا معرفی شد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها