سردار «علی‌اکبر نجاتی»:

خراسان رضوی میزبان 19 شهید گمنام دفاع مقدس می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی گفت: در سالروز شهادت امام جواد (ع) پیکر مطهر 19 شهید گمنام دفاع مقدس جهت خاکسپاری در 9 نقطه از این استان روز پنج‌شنبه 26 مردادماه وارد مشهدالرضا خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ - 15August 2017
فوری/////خراسان رضوی میزبان پیکر مطهر 19 شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بودبه گزارش دفاع پرس از مشهد، سردار «علی‌اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به میزبانی این استان از 19 شهید گمنام دفاع مقدس، به تشریح برنامه‌­های استقبال و تشییع و تدفین پیکر مطهر این 19 شهید گمنام پرداخت.

وی در ابتدا ضمن گرامیداشت سالروز مقاومت اسلامی اظهار داشت: دیروز سالروز مقاومت اسلامی بود و شهید محسن حججی هم در جبهه مقاومت و در تداوم راه حضرت سیدالشهدا (ع) و اصحاب باوفایش به شهادت رسید. این پاسدار رشید اسلام با صلابت و شجاعت تمام پا در میدان مبارزه با تکفیری­‌ها گذاشت و ذره‌­ای از دشمن نهراسید و مظلومانه به شهادت رسید.

سردار نجاتی با اشاره به میزبانی خراسان رضوی از شهدای گمنام خاطرنشان کرد: در سالروز شهادت امام جواد (ع) فرزند ولی­‌نعمت ما حضرت علی­ ابن موسی الرضا (ع)، پیکر مطهر 19 شهید گمنام سال­‌های دفاع مقدس وارد مشهدالرضا خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: پیکر مطهر این شهدا پنج‌شنبه 26 مردادماه وارد فرودگاه شهید هاشمی‌­نژاد مشهد خواهند شد و با انجام تشریفات نظامی مورد استقبال مسئولین استان و تشکل­‌های مردمی قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: مراسم تشییع 19 شهید گمنام و یک شهید مدافع حرم لشکر فاطمیون روز جمعه 27 مردادماه ساعت 17 الی 19 از تقاطع سید رضی به طرف بلوار معلم و سپس چهار راه آزادشهر برگزار خواهد شد که پایان مراسم خیابان امامت خواهد بود.

نجاتی افزود: مراسم وداع با پیکر مطهر تعدادی از این شهدا دوشنبه 30 مردادماه همزمان با شب شهادت امام جواد (ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، همچنین در فاصله حضور شهدا در مشهد و انتقال پیکر مطهر آنها به شهرستان­‌ها آئین طواف 19 شهید گمنام دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی نیز برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی ابراز داشت: پیکر مطهر این شهدا مربوط به عملیات­‌های خیبر، بدر، کربلای 5 و والفجر 8 است که در مناطق عملیاتی جزیره مجنون، شرق دجله، شلمچه و فاو تفحص شده‌اند.

سردار نجاتی در خصوص تشییع و تدفین شهدا در 9 نقطه از خراسان رضوی افزود: پیکر مطهر این 19 شهید قرار است در شهرهای شادمهر از توابع شهرستان مه­ولات، بیدخت از توابع شهرستان گناباد، کندر از توابع شهرستان خلیل­‌آباد، شهرآباد از توابع شهرستان بردسکن، قدمگاه و عشق‌آباد از توابع شهرستان نیشابور، مزداوند از توابع شهرستان سرخس، شاندیز و اردوگاه ثامن­‌الائمه (ع) مشهد به خاک سپرده شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان گفت: مراسم تشییع 10 شهید گمنام روز سه­‌شنبه 31 مردادماه همزمان با سالروز شهادت امام جواد (ع) در شهرهای عشق­‌آباد، قدمگاه، شادمهر و بیدخت برگزار می‌‌شود. همچنین در هفتم شهریورماه همزمان با سالروز شهادت امام باقر (ع) شهرهای کندر، شهرآباد، مزداوند و شاندیز میزبان پیکر مطهر 8 شهید گمنام خواهند بود و پیکر مطهر یک شهید گمنام نیز سوم شهریورماه در اردوگاه ثامن‌ الائمه (ع) کمیته امداد در مشهد تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار