بشار اسد:

سازش بیشتر از مقاومت هزینه دارد/ طرح غرب در سوریه تاکنون شکست خورده است

رئیس جمهوری سوریه امروز در سخنانی در محل وزارت خارجه این کشور گفت که کشورش همزمان با جنگ سخت میدانی، در میادین نبرد دیگری نیز حضور دارد.
کد خبر: ۲۵۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ - 20August 2017
سازش بیشتر از مقاومت هزینه دارد/ طرح غرب در سوریه تاکنون شکست خورده است

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه امروز یکشنبه در سخنانی در جمع کارکنان وزارت خارجه در دمشق، اعلام کرد که کشورش همیشه هدفی برای دشمنان بوده است. 

وی با اشاره به جنگ نرم، اشاره کرد که سوریه همزمان که درگیر جنگ میدانی سخت است، هدف جنگ‌های دیگر دشمنان خود نیز هست. 

به گفته بشار اسد، سوریه در طول تاریخ همیشه هدف بوده و هر کس بر آن مسلط شود، به معنای تسلط بر کل خاورمیانه است.

اسد گفت: برای همین غربی‌ها دوست ندارند که کشورهایی مانند ایران یا سوریه مستقل باشند و خلاف نظر آنان اقدام کنند. 

بشار اسد در خصوص سلطه غرب بر منطقه تأکید کرد:‌ اکنون غربی‌ها احساس می‌کنند که برخی می‌خواهند در مسائل سیاسی مشارکت داشته باشند. غرب امروز دچار درگیری موجودیتی شده و ضعف اعتماد به نفس شده است.  خیلی از کشورهای غربی به ظاهر با نظام‌های دموکراتیک اداره می‌شوند اما در حقیقت لابی‌هایی مانند لابی قدرت بر این دولت‌ها سلطه دارد... برای نمونه در آمریکا رئیس جمهور تصمیم ساز [اصلی] نیست. نظام سیاسی در آمریکا در حکومت‌داری با رئیس جمهور شریک نیست بلکه به او حاشیه‌ای برای فعالیت می‌دهد.

اسد با اشاره به آنچه گفت، به نقش کشورهای عربی اشاره کرد و افزود: نقش کشورهای عربی در مسائل سیاسی بین‌المللی صفر است. 

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه دشمنان سوریه تاکنون در تحقق هدف اصلی خود که براندازی سوریه بود شکست خورده‌اند گفت: زمانیکه ما از شکست طرح غرب در سوریه صحبت می‌کنیم، به معنای این نیست که ما پیروز شده‌ایم. ما هم به طور کامل پیروز نشده‌ایم اما نشانه‌های پیروزی به چشم می‌خورد.

نشانه پیروزی یک چیز است و خود پیروزی چیزی دیگر. دشمنان هیچ وقت فکر نمی‌کردند که سوریه ویران شود اما سوریه ویران شد. انان فکر می‌کردند که سوریه را سالم تحت سیطره خود می‌گیرند اما آنان در این هدف تاکنون شکست خورده‌اند. 

بشار اسد با اشاره به مقاومت کشورش در مقابل طرح غربی تأکید کرد که «طرح غرب تاکنون در سوریه شکست خورده است». او افزود: هزینه مقاومت بسیار کمتر از هزینه تسلیم شدن [در برابر طرح‌های غربی] است... امروز آنچه در منطقه در جریان است، در حقیقت خطر گیوتین برای سر همه در منطقه است.

او با اشاره به نقش مردم در پایداری سوریه گفت: اگر جامعه در ماهیت طبیعی خودش غیرطائفی (و غیرفرقه‌گرا) نبود، سوریه نمی‌توانست تا الان پایداری کند و مدت زمان خیلی زودتر از این سقوط کرده بود... این ماهیت جامعه است که نقش اصلی را در ایستادگی دارد و در کنار واقعیت‌های کنونی میدانی، سبب شده است که موضع برخی کشورها یا دولت‌ها ولو جزئی تغییر کند هر چند که متقاعد به حق سوریه نباشند اما به هر حال تغییر را ایجاد کرده است. البته این تغییر به معنای تغییر سیاست دولت‌ها محسوب نمی‌شود. 

اسد با بیان اینکه سوریه از ابتدا با تروریسم مبارزه کرده و خواهد کرد، اشاره کرد:‌ زمانیکه که ارتش سوریه در مکانی موفقیت‌هایی به دست می‌آورد، بسرعت در رسانه‌ها می‌شنویم که برخی فریادشان به بهانه حقوق بشر بالا می‌رود تا در حقیقت فرصتی برای گروههای مسلح فراهم آورند تا صفوف داخلی خود را مرتب کنند... جنگ رسانه‌ای و روانی که علیه سوریه در سالهای گذشته علیه سوریه اجرا کردند، نتوانسته است که ما را بترساند یا مسیر ما را منحرف کند. 

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار