مدیر نشر فاتحان عنوان کرد؛

تولید 18 هزار عنوان کتاب دفاع مقدس در کشور/ افزایش ورود ناشران به حوزه دفاع مقدس

مدیر نشر فاتحان با بیان اینکه از ابتدای جنگ تحمیلی تاکنون حدود 18 هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس چاپ شده است، گفت: در سال‌های اخیر شاهد افزایش ورود ناشران به این حوزه بوده‌ایم.
کد خبر: ۲۵۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۷ - 21August 2017
تولید 18 هزار عنوان کتاب دفاع مقدس در کشور/ افزایش ورود ناشران به حوزه دفاع مقدسسردار «علی ناظری» مدیر نشر فاتحان در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی نویسندگان نوقلم دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در یاسوج، درباره وضعیت نشر آثار دفاع مقدس اظهار داشت: با توجه به اینکه حوزه دفاع مقدس مورد لطف و عنایت ویژه مردم و مسئولان کشور به ویژه مقام معظم رهبری است، شرایط بهتری نسبت به سایر حوزه‌های نشر کتاب دارد.

وی افزود: در وضعیت کنونی که مطالعه کتاب کاهش یافته، ترویج کتاب کم انجام می‌شود و تولید کتاب در سال‌های اخیر فرایند منفی را طی کرده، کتاب‌های حوزه دفاع مقدس راه متفاوتی را طی می‌کند.

مدیر نشر فاتحان عنوان کرد: با توجه به فراوانی و دلچسب بودن سوژه‌ها در حوزه ادبیات دفاع مقدس و علاقه مردم، ناشران زیادی به این حوزه ورود پیدا کرده‌اند.

سردار ناظری گفت: شرایطی که در حال حاضر در منطقه در حال رخ دادن است و ما درگیر یک جنگ ناخواسته هستیم سبب می‌شود که مردم پی به تأثیرگذاری فرهنگ دفاع مقدس ببرند و جذابیت این حوزه سبب شده است که جوانان و دانشجویان به سمت مطالعه کتاب‌های این حوزه سوق داده شوند.

وی ابراز کرد: از ابتدای جنگ تاکنون حدود 17 تا 18 هزار عنوان کتاب در گونه‌های مختلف مانند شعر، ادبیات، تاریخ شفاهی و غیره در حوزه دفاع مقدس منتشر شده است.

معاون نشر و ادبیات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه اظهار کرد: حدود 60 تا 70 درصد این کتاب‌ها عمدتا توسط نهادهایی مانند سپاه، ارتش، بسیج، بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و حوزه هنری تولید شده و 30 تا 40 درصد دیگر نیز توسط ناشران خصوصی تولید شده است.

سردار ناظری ابراز کرد: فرهنگ دفاع مقدس یک فرهنگ ایرانی ـ اسلامی واقعی است، زیرا تولید خود ملت ما در یک شرایط سخت با الگوگیری از واقعه عاشورا است.

وی تصریح کرد: این فرهنگ نیاز به بازتولید دارد تا بتوانیم از این بازتولید در عرصه‌های دیگر مانند اقتصاد، فرهنگ، علم و هنر الگو گرفته و جوانان و مردم که محور اصلی این نظام هستند را وارد این عرصه کنیم و همانطور که در دفاع مقدس توانستیم با موفقیت پیروز شویم بتوانیم در زمان حاضر هم مشکلات داخلی را حل کرده و هم در مصاف‌های بین‌الملی پیروز و قدرتمند بیرون بیاییم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها