معرفی کتاب؛

روزهای زندگی عمو شبان در «هزار و یک روز»

کد خبر: ۲۵۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ - 21August 2017
روزهای زندگی عمو شبان در «هزار و یک روز»

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «هزار و یک روز» عنوان کتابی از «محمد بداقی» است که در آن زندگی شهید «ابوالفضل شبان» روایت شده است. این کتاب در هشت بخش «تولد»، «میدان مین»، «مادرم»، «عراقی‌ها»، «نیروی زمینی»، «سنگر عمو شبان»، «بازی فوتبال» و «کتاب» به انضمام عکس‌هایی از شهید نگاهی کلی و خلاصه‌وار به شهید شبان داشته و آن را به خواننده معرفی کرده است.

شهید ابوالفضل شبان در شهرستان اراک متولد شد. پس از اخذ مدرک دیپلم وارد دانشکده افسری شد و به استخدام ارتش درآمد. شهید به قدری با پرسنل تحت امر خود در عین جدی بودن، با ملاطفت و نرم‌خوئی برخورد می‌کرد که او را «عمو شبان» صدا می‌کردند. وی در لشکر 77 خراسان خدمت می‌کرد که در دی ماه 1365 بر اثر انفجار مین، در میدان مین و در منطقه سومار به شهادت رسید.

قسمتی از متن کتاب:

«پیرمرد یه هویی از خواب پرید. باورش نمی‌شد که خواب ابوالفضل را دیده. خیلی وقت بود که خواب ابوالفضل را ندیده بود یعنی بعد از آنکه مادرش مرد، پیرمرد کاملا تنها شده بود. بچه‌ها به او سر می‌زدند اما عشق به پسرش ابوالفضل، تمامی نداشت. عراق‌هاش را از پیشانی پاک کرد. لیوان آب را برداشت و خورد. چند تا صلوات فرستاد. نزدیکی‌خای صبح بود. نمازش را که خواند، بلند شد و زنگ زد به نوه‌اش.

او خیلی سریع خودش را رساند. پیرمرد شروع کرد و گفت:

دیشب خواب ابوالفضل را دیدم که داشت بهم می‌گفت، قراره در موردش یه کتاب بنویسند. می‌گفت: بابا من خبر دارم. حالا هر جوری که شده من باید خودمو برسونم تهران و ازشون بخوام یه کتاب راجع به ابوالفضل چاپ کنند.»

نوه رویه به پدربزرگش حاج عباس گفت:

آخه بابا الان دم عیده، اداره‌ها هم اون‌قدر شلوغه، شما چطور می‌خواهید برید نیروی زمینی؟

پیرمرد خیلی آرام گفت:

می‌رم پسرم

همان روز توی اسباب‌ها را گشت تا هر چه یادداشت و وسایل از ابوالفضل دارد، با خودش بیاورد.»

«هزار و یک روز» در 69 صفحه مصور به قلم «محمد بداقی» نوشته و توسط انتشارات «سوره سبز» به همکاری موسسه فرهنگی هنری «اقیلم حکمت ایرانیان» در 4000 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها