وزیر دفاع آمریکا خطاب به «بارزانی»: همه‌پرسی برای واشنگتن غیرمنتظره بود

جیمز متیس در دیدار با مسعود بارزانی با غیرمنتظره خواندن همه‌پرسی استقلال کردستان از دولت مرکزی عراق، خواهان افزایش گفت‌وگوها میان اربیل و بغداد شد.
کد خبر: ۲۵۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ - 23August 2017
وزیر دفاع آمریکا خطاب به «بارزانی»: همه‌پرسی برای واشنگتن غیرمنتظره بود
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته (سه‌شنبه 31 مردادماه) در ادامه حضورش در عراق به اربیل رفت و با «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته پایگاه خبری «السومریة نیوز»، وی در این دیدار تاکید کرد: همه‌پرسی استقلال برای آمریکا دور از انتظار بود و واشنگتن این اقدام را مانعی بر سر راه جنگ با داعش می‌داند. به همین دلیل از گفت‌و‌گوها میان بغداد و اربیل حمایت می‌‌کند.

از سوی دیگر، بارزانی نیز گفت: این همه‌پرسی هیچ خطری برای جنگ با داعش ندارد. همه‌پرسی یک مسئله شخصی نیست، بلکه حق مردم منطقه کردستان است و هیچ تناقضی نیز با اصول حقوق بشر و دموکراسی ندارد. قانون اساسی عراق نقض شده است و اصل مشارکت و توافقی میان اربیل و بغداد وجود ندارد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه این نشست بر تداوم حمایت کشورش از منطقه کردستان در جنگ با تروریسم تاکید کرد و گفت: آزادی موصل به معنای پایان داعش نیست و تروریسم تهدیدی دایمی است که هیچ مرزی نمی‌شناسد و ما برای نابودی آن، نیازمند همکاری‌های بیشتر هستیم.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار