گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات عملیات آزادسازی تلعفر؛

آزادسازی محله نظامی در شمال شرق تلعفر/ تلاش ناکام داعش در نفوذ به سمت مرز سوریه/ خنثی‌سازی 64 بمب داعش

آزادسازی اولین محله شهر تلعفر توسط نیروهای مسلح عراق و شکست داعش در نفوذ به سمت مرز عراق و سوریه از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۵۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ - 23August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، عملیات آزادسازی شهرستان تلعفر در غرب موصل درحالی وارد چهارمین روز خود می‌شود که نیروهای مسلح عراق (ارتش، پلیس فدرال و حشد شعبی) توانستند اولین محله از محلات شهر تلعفر را به طور کامل از لوث تروریست‌های داعش پاکسازی و آزاد کنند.
 
طبق گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی حشد شعبی، رزمندگان تیپ 11 بسیج مردمی توانستند پس از درگیری با تروریست‌های داعش، محله «نظامی» (الحی العسکری) در شمال شرق شهر تلعفر را به‌طور کامل آزاد کنند. طی این عملیات، نیروهای تیپ 2 حشد شعبی نیز به کمک رزمندگان تیپ 11 این نیرو آمدند به‌گونه‌ای که علاوه بر شکار تعدادی از عناصر داعش توسط تک‌تیراندازان تیپ 2 حشد شعبی در محله نظامی، دیگر نیروهای این تیپ نیز موفق به پاکسازی بیمارستان این محله از عناصر داعش شدند.  
 
آزادسازی محله نظامی در شمال شرق تلعفر/ تلاش ناکام داعش برای فرار به سمت مرز سوریه/ خنثی‌سازی 64 بمب داعش 
همچنین در بخش دیگری از جبهه شرقی عملیات آزادسازی تلعفر، نیروهای ویژه تیپ 26 حشد شعبی با همراهی تیپ 36 از لشکر 9 ارتش عراق به محله «خضراء» در شرق این شهر هجوم بردند.
 
در سوی دیگر میدان نبرد، نیروهای واحد مهندسی حشد شعبی توانستند 64 بمب و مین داعش را در جاده‌های «عدایه- محلبیه» و «سنجار- تلعفر» و محور غرب و محور شمال غرب تلعفر خنثی کنند.
 
داعش در پی عملیات‌های موفقیت‌آمیز نیروهای عراقی، حملات خود را در سه محور «صحرای الرمادی»، «مثلث» و «جغیفی» به سمت مرز عراق و سوریه در استان الرمادی انجام داد که با واکنش متقابل رزمندگان حشد شعبی، این حملات ناکام ماند.
 
آزادسازی محله نظامی در شمال شرق تلعفر/ تلاش ناکام داعش برای فرار به سمت مرز سوریه/ خنثی‌سازی 64 بمب داعش 
همزمان با این تحولات، ابومهدی المهندس جانشین فرمانده حشد شعبی طی دیدار با «ابورضا نجار» فرمانده بسیج ترکمن در محور شمالی عملیات و «شیخ محمدتقی مولی» نماینده شهرستان تلعفر در پارلمان عراق در مورد ابعاد عملیات آزادسازی تلعفرگفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار