معرفی کتاب؛

مردی «از جنس لاجورد»

کد خبر: ۲۵۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ - 26August 2017
روزهای زندگی شهید لاجوردی در کتاب «از جنس لاجورد»

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «از جنس لاجورد» عنوان کتابی از «مهدی خدادادی» است که خاطراتی از شهید «سیداسدالله لاجوردی» را در 17 بخش تنظیم و تدوین کرده است.

نویسنده، این کتاب را بر اساس مستندات و مصاحبه‌هایی با دوستان و نزدیکان شهید لاجوردی به رشته تحریر درآورده است. دوران کودکی، نوجوانی، فعالیت‌های انقلابی، دوران جنگ تحمیلی و روزهای منتهی به شهادت اسدالله لاجوردی از بخش‌های این کتاب است.

«از جنس لاجورد» به شیوه دانای کل روایت شده است و سعی کرده با بیان موجز و روان، شمایی کلی از شهید لاجوردی به مخاطب ارائه دهد.

قسمتی از متن کتاب:

«شب یکشنبه بود، اسدالله خیلی خوشحال بود. آن شب تا دیر وقت در کارگاه در زیرزمین خانه مشغول به خیاطی بود. تا دیر وقت کار می‌کرد. بچه‌ها بارها به او گفته بودند که کم‌خوابی و این همه کار کردن برای سلامتی او ضرر دارد؛ ولی اسدالله عاشق کار کردن بود.

نماز صبح را که خواند، مشغول خواندن قرآن و نهج‌البلاغه شد. وقت آن شده بود که به سر کار برود. موقعی که از خانه خارج می‌شد. چند دقیقه‌ای خوب به زهرا خیره شد، گویا این آخرین باری بود که او را نگاه می‌کرد. زهرا یاد خواب چند شب قبلش افتاد، به اسدالله گفت:

می‌شه نری؟

اسدالله لبخندی زد و سوار بر دوچرخه‌اش از خانه دور شد.

زهرا آن لحظه تمام زندگی سی و چند ساله‌ی خود را با اسدالله مرور کرد. از خواستگاری، عقد، ازدواج، تولد فرزندان، زندان‌های پیاپی، جریانات انقلاب، شب‌هایی که بدون اسدالله سرکرده بود... همه و همه را مرور کرد. دیگر اسدالله با دوچرخه‌اش از دید او وحو شده بود»

«از جنس لاجورد» به کوشش «مهدی خدادادی» در 160 صفحه مصور تدوین و توسط نشر «فاتحان» در 3000 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار