اقدامی بی‌سابقه در روابط واشنگتن و کاراکاس طی 200 سال گذشته؛

ترامپ سنگین‌ترین تحریم‌های مالی را علیه ونزوئلا تصویب کرد

دولت‌ آمریکا سنگین‌ترین تحریم‌های مالی را پس از یک سلسله واکنش سیاسی نسبت به مسائل داخلی ونزوئلا علیه این کشور تصویب کرد.
کد خبر: ۲۵۴۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ - 26August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، کاخ سفید در بیانیه مطبوعاتی خود با اعلام آنچه «تأیید طرح تحریم‌های مالی جدید و سخت از سوی رئیس‌جمهور دونالد ترامپ علیه رژیم دیکتاتوری در ونزوئلا» نامید، از اجرای این طرح طی 30 تا 90 روز آینده خبر داد.
 
کاخ سفید در بخش دیگری از بیانیه مطبوعاتی خود، با نام بردن از «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا به‌عنوان «دیکتاتور»، مدعی شد: «مادورو از رسیدن کمک‌های غذایی و بهداشتی به مردم ونزوئلا جلوگیری می‌کند علاوه بر اینکه نمایندگان و رهبران معارض، که به صورت دموکراتیک انتخاب شده‌اند، را به زندان انداخته و با زور با آزادی بیان در این کشور مقابله کرده است.»  
 
دولت ایالات متحده در این بیانیه ادعا کرد: «آمریکا هرگز در زمانی که مردم ونزوئلا در حال مرگ هستند، بی‌تفاوت نخواهد ماند!»
 
ترامپ سنگین‌ترین تحریم‌های مالی علیه ونزوئلا را تصویب کرد 
واشنگتن در پایان این بیانیه به ادعای خود خواهان «احیای دموکراسی در ونزوئلا، اجرای انتخابات آزاد و عادلانه، آزادسازی فوری تمام زندانیان سیاسی بدون قید و شرط و پایان دادن به دردهای ملت ونزوئلا» شد.   
 
همچنین «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل در مورد این تحریم‌های جدید گفت: «این تحریم‌ها پیامی محکم به ملت ونزوئلا و مادورو است مبنی بر اینکه ما در برابر دیکتاتوری که او به دنبال برپاکردن آن است، از خود مدارا نشان نخواهیم داد.»
 
دولت آمریکا از طریق این تحریم‌ها، عملیاتی تجاری را علیه سهام و اسناد بدهی مربوط به دولت ونزوئلا و شرکت نفت و گاز این کشور طی 30 تا 90 روز آینده آغاز خواهد کرد.
 
در واکنش به این تحریم جدید، رئیس‌جمهور ونزوئلا این تحریم را «ضرری هنگفت برای اقتصاد ونزوئلا و سرمایه‌گذاران آمریکایی در این کشور» عنوان کرد. مادورو این کار آمریکا را «راهزنی» توصیف و تأکید کرد در صورت آغاز این تحریم‌ها، 700 هزار بشکه نفتی که روزانه از ونزوئلا برای آمریکا ارسال می‌شد را روانه بازارهای دیگری خواهد کرد.
 
ترامپ سنگین‌ترین تحریم‌های مالی علیه ونزوئلا را تصویب کرد 
علاوه بر مادورو، «خورخه آریاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا طی کنفرانس مطبوعاتی خود در مقر سازمان ملل متحد، از این تحریم‌ها به‌عنوان «سخت‌ترین دشمنی آمریکا با ونزوئلا طی 200 سال اخیر» نام برد. وی هدف آمریکا از این تحریم‌ها را «به راه انداختن بحران انسانی» و «گرسنگی دادن به ملت ونزوئلا» عنوان کرد.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار