نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

نقش آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ دفاع مقدس تاثیرگذار است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر آشنایی جوانان و نوجوانان خاصه دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: نقش آموزش و پرورش در این امر بسیار موثر است.
کد خبر: ۲۵۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ - 26August 2017
با تمام وجود پشتیبان حرکت فرهنگی دفاع مقدس هستیمبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام اظهار داشت: دفاع مقدس موضوعی است که همه باید با تمام توان و امکانات در این راه قدم بردارند و زحمت بکشند.

 امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه تمام سلایق سیاسی در موضوع دفاع مقدس متحد و یک‌رنگ هستند، خاطرنشان کرد: فرهنگ دفاع مقدس باید به جوانان و نوجوانان منتقل شود و نقش آموزش و پرورش در این امر بسیار موثر است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر آشنایی جوانان و نوجوانان خاصه دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، خاطرنشان کرد: همه ما نیازمند فرهنگ دفاع مقدس هستیم و این فرهنگ واقعاً کارساز است.

آل‌هاشم با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دفاع مقدس یک گنجینه عظیم است، افزود: طبق فرمایش معظم‌له دفاع مقدس یک گنجینه است و اگر مواظب آن باشیم آینده تضمین و بیمه می‌شود.

وی همچنین ضمن تاکید بر انتشار آثار حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: همه ما باید در انتشار کتب فاخر تلاش کنیم چرا که ماندگاری آن برای همیشه ابدی است.

امام جمعه تبریز انتشار وصیتنامه شهدا، بازگویی خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس و... را از ضروریات و وظایف اصلی دانست و افزود: ترویج فرهنگ دفاع مقدس بدون شائبه تحریف، امری مهم و ضروری است.

وی همچنین راه‌اندازی کاروان‌های راهیان نور را یکی از اقدامات ارزشمند بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به توفیق حضور بنده در سال‌های متمادی در راهیان نور به عینه این اثر را از نزدیک دیده و لمس کرده‌ام که باید هرچه بیشتر تقویت شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم اشاره‌ای نیز به بحث انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 کرد و افزود: در این زمینه نباید مسائل فرهنگی، اعتقادی و دینی و روحیه ایثار و فداکاری مردم آذربایجان و به ویژه فداکاری‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس فراموش شود.

امام جمعه تبریز ضمن تاکید بر همکاری و تعامل ادارات، نهادها و سازمان‌ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: با تمام وجود پشتیبان حرکت فرهنگی غنی دفاع مقدس هستیم و آن را تقویت خواهیم کرد.

وی در پایان به استفاده بهتر و بیشتر از تقارن ایام محرم با برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد.
 
در ابتدای این جلسه سرتیپ دوم «عزت‌الله جعفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گزارشی از اقدامات این اداره کل در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارائه داد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار