سردار خانچرلی خبر داد؛

افزایش 24 درصدی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به افزایش 24 درصدی تماس‌های مردمی با پلیس 110 از ابتدای سال‌جاری تا کنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، گفت: یکی از علل مهم افزایش تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی راه‌اندازی مرکز تجمیع خطوط پلیس 110 در مرکز استان بوده است.
کد خبر: ۲۵۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶ - 26August 2017
افزایش 24 درصدی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محسن خانچرلی» فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اعلام این خبر، اظهار داشت: در پنج ماهه نخست سال‌جاری شهروندان غرب استان تهران بیش از 288 هزار بار با پلیس 110 استان تماس گرفتند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به افزایش 24 درصدی تماس‌های مردمی با پلیس 110 طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، گفت: یکی از علل مهم افزایش تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی110، راه‌اندازی مرکز تجمیع خطوط پلیس 110 در مرکز استان بوده است.

سردار خانچرلی افزود: با راه‌اندازی مرکز تجمیع خطوط 110 در مرکز استان کلیه تماس‌ها به صورت متمرکز به رده‌های عملیاتی در شهرستان‌ها شامل کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و پلیس‌های تخصصی ابلاغ می‌شود.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در مأموریت‌های غیر فوریتی نیاز به حضور فوری پلیس نیست، افزود: در این حوزه، ماموریت‌ها به سه بخش حضور با زمان متناسب، بررسی‌های عملياتی و تماس‌های مشاوره‌ای و راهنمایی تقسیم می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به برخی مصادیق مأموریت‌های فوریتی پلیس 110، افزود: مزاحمت‌های خیابانی، سرقت به عنف، سرقت‌های مسلحانه، حضور سارق در محل وقوع جرم، چاقوکشی، قتل، خودکشی، نزاع و درگیری و شرارت از جمله مأموریت‌های فوریتی پلیس است.

سردار خانچرلی افزود: چنانچه جرایمی در ملأعام و از مصادیق جرایم مشهود باشد به عنوان مأموریت‌های فوریتی پلیس شناخته شده و پلیس در کمترین زمان ممکن در صحنه حضور خواهد یافت.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به اینکه بخشی از تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 را تماس‌های غیر ضروری تشکیل می‌دهد از شهروندان خواست، از تماس غیر ضروری با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 بپرهیزند چرا که ممکن است در همان زمان، شهروندی در یک مکان دیگر نیازمند حضور به موقع پلیس برای پیشگیری از وقوع حادثه و یا جرم باشد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها