حمیدی هشدار داد؛

برخورد شديد پليس با دستكاری سامانه كنترل ناوگان حمل و نقل مسافربری

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به برخورد شدید پلیس با دستکاری سامانه کنترل ناوگان حمل و نقل مسافربری گفت: گواهينامه سه راننده در استان خراسان جنوبی، به دليل دستكاری سامانه ناوگان حمل و نقل مسافربری تعليق شد.
کد خبر: ۲۵۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ - 27August 2017
برخورد شديد پليس با دستكاری سامانه كنترل ناوگان حمل و نقل مسافربری
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمدحسین حمیدی» رئيس پليس راه كشور ضمن اعلام اين خبر، نسبت به برخورد شديد پليس با دستكاری سامانه سپهتن ناوگان حمل و نقل مسافربری هشدار داد.

حميدی با اشاره به گزارش دستكاری سامانه سپهتن (سامانه نظارت و پايش تردد ناوگان حمل و نقل عمومی) توضيح داد: چنين موردی در خراسان جنوبی پيش آمده و گزارش داده شده است که در این رابطه گواهينامه سه راننده اين اتوبوس معلق و خودرو توقيف شده و مسافران پياده شده و با اتوبوسي ديگر به مقصد رسيده‌اند و سير مراحل قانونی رسيدگی به اين تخلف آغاز شده است.

رئيس پليس راه كشور با تاكيد بر هشدار جدی به رانندگان اتوبوس گفت: دستكاری اين سامانه با توجه به اين كه امكان شناسایی متخلفان برای پليس وجود دارد، عواقب سنگينی داشته و با رانندگان متخلف در اين زمينه به شدت برخورد می‌شود.

در سامانه سپهتن، دوربین در داخل خودرو نصب و از طریق سیم کارت GFM و GPRS به‌طور مداوم اطلاعات مربوط به سرعت خودرو، ساعت کارکرد و مشخصات گواهینامه راننده به مراکز پلیس راهور ناجا ارسال می‌شود.

این سیستم قادر است از طریق شبکه ارتباطی DSRC به محض نزدیک شدن خودرویی که این سامانه درون آن نصب است، به پاسگاه‌های پلیس راه، نسبت به تخلیه اطلاعات اقدام کرده و عملکرد وسیله نقلیه و رفتار راننده را مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار دهد.

رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مجهز به سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان، هنگام رانندگی باید از خوردن، آشامیدن، صحبت با تلفن همراه و تعویض جا با راننده دیگر خودداری و نباید بیش از 9 ساعت مداوم رانندگی کنند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها