دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

تأکید رئیس‌جمهور سوریه بر ادامه مقاومت/ پایان کار داعش در قلمون/ انهدام پهپاد تروریست‌ها در حومه لاذقیه

سخنان رئیس‌جمهور سوریه مبنی بر اهمیت مقاومت در میان ملت سوریه و انتقال کامل تروریست‌ها از قلمون به دیرالزور از مهم‌ترین اخبار تحولات 24 ساعت گذشته سوریه است.
کد خبر: ۲۵۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ - 28August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، پس از پیشروی‌های گسترده ارتش سوریه در مناطق مختلف نبرد با تروریست‌های تکفیری، مخصوصا گروهک تروریستی داعش، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه گفت: «شکست دشمنان تا زمانی که شعله مقاومت در وجود جوانان ما زبانه می‌کشد، ادامه خواهد داشت.»
 
مهم‌ترین تحول میدانی در سوریه، تسلیم کامل تروریست‌های داعش در قلمون و انتقال آنان به استان دیرالزور در شرق سوریه است. طبق گزارش منابع محلی، 17 اتوبوس و 10 خودروی متعلق به هلال احمر سوریه وظیفه انتقال تروریست‌های داعش و خانواده‌های آنان از ارتفاعات قلمون به شهر مرزی «البوکمال» در شرق استان دیرالزور را برعهده دارند.
 
تأکید رئیس‌جمهور سوریه بر ادامه مقاومت/ پایان کار داعش در قلمون/ انهدام پهپاد تروریست‌ها در حومه لاذقیه 
طبق بیانیه رسمی دولت سوریه، این اقدام در پی موافقت دمشق با توافق میان حزب‌الله و داعش صورت گرفته است.
 
همزمان با این پیروزی، نیروهای ارتش سوریه، حزب‌الله لبنان و لشکر فاطمیون افغانستان به پیشروی خود در جنوب و شرق سوریه ادامه می‌دهند. در محور شرق استان حمص، نیروهای محور مقاومت بر تپه ارتباطات در 30 کیلومتری شرق سخنه مسلط شدند.
 
ارتش سوریه و مقاومت اسلامی همچنین توانستند پس از سیطره بر «کسره فرج»، تپه «الکرام» و دره‌های «واد الولیج» و «وادی نجیب» در شرق شهر سخنه، بر 9 کیلومتر از جاده سخنه- دیرالزور مسلط شدند.
 
طی این 2 عملیات همزمان در شرق استان حمص، تعدادی از تروریست‌های داعش به هلاکت رسیدند و زخمی شدند.
 
در جنوب سوریه نیز نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی بر مناطق «روضه الشیخ»، «روضه الصلیبیه» و «وادی الردیفه» و «ایستگاه مرزی 164» در نزدیکی مرزهای سوریه و اردن در جنوب شرق استان دمشق مسلط شدند. طی این عملیات، نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی تعدادی از نیروهای وابسته به گروهک‌های تکفیری حاضر در مرز سوریه و اردن را به هلاکت رساندند و بر منطقه‌ای به مساحت 200 کیلومتر مربع مسلط شدند.
 
نیروی هوایی ارتش روسیه نیز همزمان با عملیات نیروهای مقاومت، پایگاه‌های داعش در روستای «جفره» و «حویجه صکر» در جنوب شرق استان دیرالزور را هدف حملات خود قرار داد.
 
تأکید رئیس‌جمهور سوریه بر ادامه مقاومت/ پایان کار داعش در قلمون/ انهدام پهپاد تروریست‌ها در حومه لاذقیه 
در شمال غرب سوریه نیز گروهک‌های تروریستی حاضر در استان ادلب، 2 فروند هواپیمای بدون سرنشین را برای جاسوسی از مواضع ارتش و مقاومت اسلامی راهی «قله 1149» در محور «جبل اکراد» در شمال شرق استان مرزی و ساحلی «لاذقیه» در شمال غرب سوریه کردند. این هواپیماها پس از ورود به آسمان منطقه توسط پدافند ارتش سوریه سرنگون شدند.  
 
این حادثه زمانی به وقوع پیوست که «هیأت تحریرالشام» از انحلال خود در صورت راه‌اندازی یک مدیریت مشترک برای تمام گروه‌های تروریستی در استان ادلب خبر داد. روزنامه «ینی شفق» ترکیه ضمن اعلام این خبر، نوشت: «اعلام این موضع از سوی هیأت تحریرالشام به منزله شکست طرح آمریکا جهت بهانه قرار دادن عملیات القاعده در سوریه برای مداخله نظامی در این کشور است.»
 
این روزنامه با انتشار اخباری مبنی بر ایجاد یک نهاد غیرنظامی در شهر ادلب، که بزودی به راه خواهد افتاد، از تأسیس شورای محلی و محول شدن مأموریت‌های امنیتی به اداره پلیس زیر نظر این نهاد خبر داد و مدعی شد: «سرهنگ ریاض الاسعد، بنیانگذار ارتش آزاد سوریه، نقش مهمی در جلساتی که در این مورد برگزار می‌شد، ایفا کرد.»
 
تأکید رئیس‌جمهور سوریه بر ادامه مقاومت/ پایان کار داعش در قلمون/ انهدام پهپاد تروریست‌ها در حومه لاذقیه 
این روزنامه در ادامه نوشت: «ریاض الاسعد به دلیل نقش‌آفرینی مهم خود در این جلسات از سوی برخی گروه‌ها مانند «اتاق گفت‌وگوی کلس» متهم به «رفتن زیر سایه القاعده» شد. در مقابل تعدادی از گروه‌های تروریستی مسلح در راستای سیاست ترکیه، که به دنبال پرهیز از هر درگیری نظامی در استان ادلب است، از واسطه‌گری ریاض الاسعد برای ایجاد نهاد غیرنظامی در استان ادلب استقبال کردند.»
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار