یورش اعضای پارلمان و وزیران صهیونیست به مسجدالاقصی

اعضای پارلمان و وزیران کابینه رژیم صهیونیستی تصمیم دارند، امروز سه‌شنبه به مسجدالاقصی در شهر اشغالی قدس یورش ببرند.
کد خبر: ۲۵۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ - 29August 2017
یورش اعضای پارلمان و وزیران صهیونیست به مسجدالاقصی
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، «یهودا گلیک» عضو حزب حاکم و راست‌گرای «لیکود» در پارلمان رژیم صهیونیستی از سمت باب المغاربه به مسجدالاقصی یورش برد.

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر نیز اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به نمایندگان یهودی پارلمان و وزیران کابینه خود اجازه داده است که به مسجدالاقصی یورش ببرند.

این اقدام بعد از گذشت یک‌سال و نیم از آغاز خیزش ملت فلسطین در کرانه باختری برای حمایت از مسجدالاقصی و قدس صورت می‌گیرد. رژیم صهیونیستی از یک‌سال و نیم پیش اعضای پارلمان و وزرا را از رفتن به مسجدالاقصی منع کرده است.

یورش اعضای پارلمان و وزیران صهیونیست در سایه تدابیر شدید پلیس رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.
 
منابع رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش دادند که تعدادی از اعضای تندروی پارلمان خود را آماده می‌کنند که جزء اولین کسانی باشند که امروز به مسجدالاقصی یورش می‌برند. در صدر آن‌ها یهودا گلیک قرار دارد که چند روز پیش به نتانیاهو نامه نوشت و در آن گفت که قصد دارد دستور ممنوعیت عزیمت به مسجدالاقصی را نقض کند.

به نوشته الجزیره، این تصمیم به عنوان اولین گام آزمایشی برای یک روز به منظور سنجش واکنش‌ها در سطح فلسطین و جهان اسلام و تاثیر ورود نمایندگان یهودی پارلمان و وزیران کابینه رژیم صهیوینستی به مسجدالاقصی گرفته شده است.  

همزمان محافل رسمی و مردمی فلسطین این تصمیم اشغالگران را محکوم و آن را اقدامی تحریک‌آمیز و تجاوزگرانه علیه ملت فلسطین و مقدسات آن‌ها و نقض قوانین و مصوبات بین‌المللی و در صدر آن مصوبه سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) دانستند.

سازمان یونسکو تاکید کرده است که مسجدالاقصی میراثی کاملا اسلامی است.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها