یادداشت؛

شکایت از عاملان و حامیان تروریسم

برای ایفای حقوق مردم ایران، نهادهای کشور و خانواده‌های قربانیان حوادث تروریستی باید در دادگاه‌های بین‌المللی و داخلی علیه عاملان و حامیان حوادث تروریستی 4 دهه اخیر در کشورمان اقامه دعوی کنند.
کد خبر: ۲۵۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ - 30August 2017
شکایت از عاملان و حامیان

گروه اجتماعی دفاع پرس - محمدحسن جعفری؛ جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قربانی تروریسم در جهان است که طی 4 دهه از عمر خود، 17 هزار نفر از مردمش به دست گروه‌های تروریستی و صهیونیستی و با حمایت کشورهایی همچون آمریکا، فرانسه، انگلیس، عربستان سعودی و... به شهادت رسیدند. در میان این قربانیان رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس قوه قضائیه، نمایندگان مجلس، نخبگان علمی و مردم کوچه و بازار اعم از مرد و زن و کودک و پیر مشاهده می‌شود.

در این رابطه گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای ترور امری لازم و ضروری است، ضمن اینکه باید به جهان گفته شود که ایران در برابر شرارت‌های گروه‌هایی که وابسته به نظام سلطه بوده و هستند، قربانیان بسیاری داده است؛ اما کاری که نیازمند توجه بیشتر نهادهای قانونی کشور و خانواده‌های قربانیان است، شکایت از عاملان و حامیان حوادث تروریستی و گروه‌های تروریستی است. این شکایت‌ها باید در دادگاه‌های بین المللی و داخلی به ثبت برسد.

این شکایت‌ها در گام نخست سند و رسمیت دادن به سخنان‌مان مبنی بر اینکه ایرانی قربانی تروریسم است، می‌باشد و افکار عمومی بیش از پیش آگاه و قانع خواهند شد که جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر مورد وحشیانه‌ترین تهاجم‌های تروریستی قرار گرفته است و عاملان و حامیان آن نیز کسانی بوده و هستند که صدایشان در موضوع حقوق بشر بلند است.

دومین نتیجه این شکایت‌ها، این خواهد بود که دیگر تهمت‌ها و نسبت‌های دروغی که از سوی غربی‌ها و مدعیان حقوق بشر در رابطه با ایران مطرح می‌شود، مورد پذیرش افکار عمومی جهان و بسیاری از نهادهای بین المللی که تحت نفوذ غربی‌ها نیستند، قرار نخواهد گرفت و گزارش‌هایی که هر از چند گاهی از سوی گزارشگران بین المللی و بر پایه ادعاهای منافقین و ضدانقلاب نگاشته می‌شود، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

اما نکته سوم و اساسی این است که ما قربانی تروریسم هستیم و عاملان و حامیان آن نیز در بسیاری از موارد واضح و مشخص هستند و باید غرامت خسارت‌هایی که به مردم و کشور ما تحمیل شده است توسط عاملان و حامیان پرداخت شود و دستگاه دیپلماسی نیز باید پیگیر این مساله باشد تا حقوق مردم ایفا شود که با ایفا شدن حقوق مردم، آنان متوجه خواهند شد که باید از هزینه تراشی از راه اقدامات خصمانه غیر متعارف بکاهند و بلکه این رهیافت می‌تواند، مانع و مقابله‌ای در برابر اقدامات ماجراجویانه غربی‌ها باشد. بدین ترتیب در طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا که کلیات آن در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، این مهم باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

البته اقداماتی توسط قوه قضائیه برای ایفای حقوق ملت‌مان صورت گرفته است که قابل تقدیر هم است اما باید این اقدامات گسترش یابد و دستگاه دیپلماسی نیز در این امر، همراهی و همکاری داشته باشد.

امید است که مردم ایران دیگر شاهد حوادث تروریستی در کشور نباشند و امنیتی که با مشقت فراوان و مجاهدت‌های بی‌ شمار حاصل شده است، تقویت شود و پایدار بماند.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار