دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

تشدید محاصره تروریست‌ها در حمص و حماه/ درمان مجروحان ارتش آزاد در بیمارستان صهیونیست‌ها/ حمله هوایی ائتلاف بین‌المللی به کردها

تنگ‌تر شدن حلقه محاصره تروریست‌ها در شرق استان‌های حمص و حماه و کشته و زخمی شدن 15 شبه‌نظامی کرد در حمله اشتباهی ائتلاف بین‌المللی به کردها در شهر رقه از مهم‌ترین اخبار تحولات 24 ساعت اخیر در سوریه است.
کد خبر: ۲۵۵۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ - 30August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، ارتش سوریه و مقاومت اسلامی همچنان در حال تنگ‌تر کردن حلقه محاصره عناصر وابسته به گروهک تروریستی داعش در شرق استان‌های حماه و حمص هستند. در همین راستا، نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی موفق به آزادسازی شهرک «طیبه» و تعداد از نقاط مشرف بر حومه آن در تپه‌های «ابوحکفه» در شرق تپه «علباوی» در شرق استان حماه شدند.
 
داعش برای مقابله با این پیشروی و جلوگیری از تسلیم نیروهای خود در برابر ارتش سوریه در نواحی محاصره شده در شرق استان‌های حماه و حمص، تعدادی از نیروهای خود را از شهرک «عقیربات» راهی روستاهای «قسطل شمالی» و «قسطل جنوبی» کرد.
 
تشدید محاصره تروریست‌ها در حمص و حماه/ درمان مجروحان ارتش آزاد در فلسطین اشغالی/ حمله هوایی ائتلاف بین‌المللی به کردها رقه 
همزمان با این اتفاقات، مناطق جدیدی در استان حمص به توافق پایان اقدامات نظامی پیوستند. 24 شهرک و روستا در شرق و غرب استان حمص طی روز گذشته به این توافق پیوستند و به فعالیت‌های نظامی خود علیه ارتش سوریه پایان دادند.
 
در همین زمینه «طلال برازی» استاندار حمص نیز با دعوت از اهالی شمال استان حمص به کنار گذاشتن اقدامات نظامی، از آنان خواست که در نبرد با داعش و جبهه النصره به صفوف ارتش سوریه بپیوندند.
 
این اظهارات از طریق ویدئوکنفرانس برای مقامات روسی در «مرکز مصالحه روسیه در سوریه» در پایگاه حمیمیم بیان شد. در تکمیل این اظهارات، «الکساندر ویازنیکوف» رئیس این مرکز از موفقیت تلاش‌های روسیه در گفت‌وگو با طرف‌های درگیر برای بازگشایی اتوبان «حمص- حماه» خبر داد.
 
وی از بازسازی این جاده، تأمین امنیت مسافران در آن و پاکسازی مین‌ها در اطراف این مسیر به عنوان گام‌های ضروری جهت بازگشایی مجدد این جاده خبر داد.
 
در شمال سوریه نیز درگیری‌ کردها و داعش در شهر رقه با شدت در جریان است. با این حال، ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا طی حمله‌ای، که ادعا کرد به صورت اشتباه اجرا شده است، مواضع شبه‌نظامیان کرد متحد واشنگتن را هدف حمله هوایی قرار داد. طی این حمله 15 شبه‌نظامی کرد کشته و زخمی شدند.
 
تشدید محاصره تروریست‌ها در حمص و حماه/ درمان مجروحان ارتش آزاد در فلسطین اشغالی/ حمله هوایی ائتلاف بین‌المللی به کردها رقه 
داعش همزمان با درگیری با کردها، فردی را در نزدیکی محله «رمیله» شهر رقه به اتهام کمک به فرار مردم این شهر به سمت نواحی تحت کنترل کردها بازداشت کرد. در همین حال از استان حلب خبر می‌رسد که تروریست‌های ارتش آزاد و شبه‌نظامیان کرد در حومه شهر «منبج» در شمال این استان با یکدیگر درگیر شدند. همچنین ارتش ترکیه نیز اقدام به بمباران شهر کردنشین «عفرین» در شمال غرب استان حلب کرد که در پی آن، 10 غیرنظامی زخمی شدند.

همچنین رسانه‌های وابسته به گروهک‌های تروریستی طی خبری اعلام کردند که 7 تن از اعضای ارتش آزاد سوریه، که در نبردهای منطقه «حوض یرموک» در غرب استان درعا مجروح شده بودند، برای درمان در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی وارد فلسطین اشغالی شدند. این اتفاق زمانی به وقوع پیوست که دولت اردن از ورود این تروریست‌ها برای درمان به داخل خاک خود جلوگیری کرد.
 
در زمینه تحولات بین‌المللی نیز «عبدالله بن زاید آل نهیان» مدعی شد که موفقیت در مذاکرات مربوط به سوریه فقط به تلاش‌های سه دولت روسیه، رژیم سعودی و مصر بستگی دارد. اظهارات این مقام اماراتی در حال مطرح می‌شود که امارات نقش مهمی در تجهیز گروهک‌های تروریستی تکفیری در سوریه از ابتدای بحران در این کشور تا امروز ایفا کرده است.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار