امیر پوردستان:

حضور قدرتمندانه در جنگ‌های نوین نیازمند ارتقای دانش نظامی است

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه جنگ‌های آینده، جنگ‌های دانش بنیان هستند، گفت: حضور قدرتمندانه و موثر در این جنگ‌ها نیازمند ارتقای دانش نظامی است.
کد خبر: ۲۵۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ - 30August 2017
حضور قدرتمندانه در جنگ‌های نوین نیازمند ارتقای دانش نظامی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین آغاز بیست و هشتمین دوره تحصیلی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) خطاب به دانشجویان اظهار داشت: دانشجویان فرصت حضور در این دانشگاه را غنیمت بشمارند و از ظرفیت‌های علمی و تجربی اساتید خود نهایت بهره را ببرند.
 
وی با بیان اینکه جنگ‌های آینده، جنگ‌های دانش بنیان هستند، افزود: اگر می‌خواهیم در جنگ‌های نوین قدرتمند ظاهر شویم و اثرگذار باشیم، باید دانش خود را ارتقا داده و بار علمی خود را بیافزاییم.
 
امیر پوردستان تاکید کرد: دوره دافوس یکی از مهمترین دوره‌های ارتش جمهوری اسلامی است، که افراد بعد از گذراندن این دوره‌ها در سطوح عالی مدیریتی ارتش کار خود را دنبال می‌کنند؛ لذا دانشجویان باید شاخصه‌های یک فرد و مدیر نظامی را در خود ارتقا دهند.
 
جانشین فرمانده کل ارتش عنوان کرد: دانشجویان باید در حوزه‌های مختلف بر مهارت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود بیافزایند تا بتوانند در آینده با تلاش و ممارست یگان عملیاتی خود را مدیریت کنند.
 
وی گفت: یک نظامی خوب باید به لحاظ فیزیکی نیز در شرایط مطلوبی باشد تا بتواند در شرایط سخت، گرسنگی و تشنگی را تحمل کند. یک مدیر نظامی هم باید خود را برای صحنه‌های سخت نبرد و شرایط اضطراری آماده کند تا در زمان‌هایی که در صحنه و میادین نبرد قرار می‌گیرد، بتواند منطقی‌ترین تصمیمات را اتخاذ کند.
 
امیر پوردستان در بخش دیگری از سخنانش به بیان تاریخ انقلاب اسلامی پرداخت و به طرح‌ها و توطئه‌های آمریکا برای جلوگیری از ایجاد قطب جدیدی با عنوان قطب «جهان اسلام» با محوریت ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا از همان روزهای آغازین انقلاب اسلامی احساس خطر کرد و همواره برای تضعیف و اضمحلال ما نهایت تلاش خود را در اجرای طرح‌هایی همچون کودتا، جنگ تحمیلی، حمایت از عناصر ضد انقلاب، تشویق و تطمیع منافقین و طرح خاورمیانه بزرگ و جنگ‌های نیابتی انجام داد.
 
جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: در سال‌های اخیر یکی از موسسات نظامی آمریکا تهدیدی را ارائه داد تا از ایجاد کشورهای قدرتمند در منطقه جلوگیری کند. در همین راستا سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس با حمایت مالی عربستان دور هم جمع شده و دست به توطئه علیه ایران زدند.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: استکبار جهانی امروز با تمرکز بر افکار عمومی ملت‌های جهان به دنبال اجرای پروژه آینده‌سازی و ساخت آینده مطابق با منافع و استراتژی خود است.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها