یادداشت/ آرزو خاکپور؛

خون شهید پرده را از ناسره‌های مجازی کنار می‌زند

خبر شهادت مدافع حرم «محسن حججی» بخش اعظمی از کاربران فضای مجازی را از خواب غفلت بیدار کرد تا به وضوح ببینند تفاوت آن چیز که در فضای مجازی بروز و ظهور می‌کند؛ با آن چیز که در دنیای واقعیت در جریان است.
کد خبر: ۲۵۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ - 30August 2017
خون شهید پرده از ناسره‌های مجازی می‌اندازد
گروه اجتماعی دفاع پرس - آرزو خاکپور؛ اینجا فضای مجازی است؛ دنیایی که در آن تعداد لایک، ویو، فرند، فالور و هزار چیز دیگر اهمیت دارد. اینجا دل‌ها خوش به چیزی است که واقعیت ندارد اما چنان بر دل رسوب می‌کند که حتی واقعیت هم نمی‌تواند سدی در برابر آن باشد.

گویی سیل مطالب ضد و نقیض، شایعه و واقعیت، بی خود و با خود همه را با خود برده تا نبینیم و نشنویم آن چیزی را که در پیرامونمان در حال رخ دادن است. همه داستان از یک جا شروع می‌شود؛ نصب اولین اپلیکشن شبکه‌های اجتماعی، تا اولین زنجیر دلبستگی را با خود به دست و پایمان بزند.

طراحی در این فضا به آن گونه است که اگر بدون علم و آگاهی وارد شوی ناخودآگاه فرصت‌های زیادی از زندگی برای گذراندن وقت در آن می‌سوزند، با این خیال خام که در حال فعالیت اجتماعی هستیم؛ تجربه این واقعیت را به صورت عریان نمایش داده است که نه تنها خبری از فعالیت اجتماعی نیست بلکه اجتماع زدایی و منزوی شدن مهمترین محصول این فضای ولنگار است تا در این انزوا فرد از دنیای حقیقی منفک و بدون هیچ تجهیزاتی به سرباز بی‌ جیر و مواجب لشکر مهندسی اجتماعی اتاق فکر غرب مبدل شود.

نگاهی به اخبار منتشر شده در فضای مجازی و خط و خطوط سیر آن و شکل‌گیری تخریب‌های شدید در برابر داشته‌های میهنی بخش مهمی از این مهندسی است که نمونه بارز آن را می‌توان در پیش و پس از موضوع شهادت «محسن حججی» دید.

قبل از انتشار خبر شهادت حججی مطالبی در فضای مجازی دست به دست می‌شد که از نظر ارزش دارای ضریب بسیار پایینی بود اما به صورت هدفمند در میان آن‌ها برخی اخبار و شایعات در مورد عناصر قدرت نظام به انتشار درآمد تا مهندسی افکار روند تخریب زیرساخت‌های فکری مردم به منظور تهی کردن بدنه مردمی نظام را رقم بزند.

متاسفانه برخی که در این فضا دچار روزمرگی و عدم توجه به تحولات دنیای پیرامون شدند بر دامنه این موج می‌افزودند تا اینکه به یکباره خبر شهادت مدافع حرم «محسن حججی» در فضای مجازی پیچید.

خبری که نه تنها فضای مجازی بلکه احساسات عمومی را به شدت جریحه‌دار کرد تا حتی همان عده‌ای که به صورت ناخواسته در جبهه ضد انقلاب سینه می‌زدند در صف حمایت از غرور ملی و تقویت جبهه مقاومت قرار گیرند. این خبر شهادت بخش اعظمی از کاربران فضای مجازی را از خواب غفلت بیدار کرد تا به وضوح ببینید تفاوت آن چیز که در فضای مجازی بروز و ظهور می‌کند را با آن چیز که در دنیای واقعیت در جریان است.

پیش از این جریان‌سازان میز ایران در غرب با سناریوسازی‌های تخیلی از مدافعان حریم و حرم سعی در کاهش اجر حضور این افراد در خط مقدم جبهه با شائبه دریافت‌های مالی داشتند اما به یکباره تمام آن نقشه‌ها در فضای مجازی نقش بر آب شد و کاربران بدون هیچ پرده‌ای سره را از ناسره تشخیص دادند.

حال که خون یک شهید چنین فضای مجازی را آماده پذیرش واقعیت کرده است، نیروهای انقلاب با ظرفیت ایجاد شده می‌بایست فرهنگ‌سازی لازم را در دستور کار قرار دهند تا بار دیگر فضای مجازی به جولانگاه دروغ پراکنان و نیت ناپاکان در برابر اسلام ناب نظام تبدیل نشود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها