در مراسم گرامیداشت مقاومت اسلامی عنوان شد؛

«سردار سلیمانی» تربیت‌شده دفاع مقدس است/ امام خمینی(ره) گفت مواظب «سیدحسن نصرالله» باشید

مراسم بزرگداشت مقاومت اسلامی در سالروز 57 سالگی «سیدحسن نصرالله» عصر امروز در موسسه «حلقه وصل» برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲ - 30August 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم بزرگداشت مقاومت اسلامی در سالروز 57 سالگی «سیدحسن نصرالله» عصر امروز (چهارشنبه، 8 شهریور) با حضور «حمید داوودآبادی» نویسنده، «علی محمد مودب» شاعر، «لاله افتخاری» و «حجت الاسلام مطوب» مدیر موسسه فرهنگی کشمیر هندوستان در دفتر نشریه و سایت «حلقه وصل» برگزار شد.
 
حجت اسلام و المسلمین مطوب» مدیر موسسه فرهنگی شهید مطهری کشمیر هندوستان با بیان اینکه وقتی از شهدا و رهبران شهید پرور مثل حسن نصرالله حرف می زنیم عناوین فریب دهنده ارزشی ندارند، اظهار داشت: امروز در کشورهای اروپایی الگوهای کاذب برای بچه های ما می سازند در حالی که ما از الگوهای واقعه ای که شهدا هستند غافلیم.

وی گفت: بچه های تهران امروز نمی دانند شهیدان چمران و بابایی چه کسی هستند و این جای تاسف دارد. سید حسن نصرالله از جمله شخصیت هایی است که می توان درباره او کتاب و فیلم تولید کرد. او نیاز به برنامه بزرگداشت ندارد اما ما همانند آب و هوای پاک نیازمند الگوی پاک هستیم.

مدیر موسسه شهید مطهری کشمر عنوان کرد: سیدحسن نصرالله شخصیتی است که در میدان جهاد، تربیت شده است. قدرت مبارزه در ساخت انسان مهم و تاثیر گذار است. قاسم سلیمانی در دفاع مقدس ساخته شد در حالی که چنین شخصیت هایی در دانشگاه ساخته نمی شوند. بخاطر همین امام خمینی(ره) می فرمایند شهدا راه صد ساله را یک شبه رفتند.

مطوب عنوان کرد: ما امروز با تهاجمی شدید فرهنگی روبرو هستیم که شدت آن را احساس نمی کنیم. در کشمیر درباره شهدا کار کردیم و نتایج خوبی گرفتیم. نزدیک به ۳۰ جلد کتاب را در کشمیر ترجمه کردیم. کتاب «روزنه امید در تاریکی شب» درباره سیدحسن نصرالله و کتاب«مردی از جنس آهن» را درباره شهید چمران ترجمه کردیم. بچه های کشمیر شهید چمران، بابایی و صیاد را الگوی خود می دانند.

وی بیان کرد: اگر می خواهیم در دورانی که هالیوود و بالیوود حضور دارند فعالیت موثر فرهنگی انجام دهیم باید شهدا را الگو قرار داد.

«لاله افتخاری» عضو سابق مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: بزرگداشت سید حسن نصرالله حرکتی به موقع بود که جای خالی آن احساس می شد.

وی با اشاره به سفرهایی که به نقاط مختلف دنیا داشته است، گفت: کشمیر هند یکی از جاهایی است که مردم آن مخلصانه ذوب در ولایت هستند. بنده بخاطر مسئولیت هایم سفرهای زیادی داشته ام اما سفر به لبنان یکی از سفرهای به یادماندنی من بود که به موجب آن جلساتی را با سیدحسن نصرالله و شهید همدانی داشتیم.

این عضو سابق مجلس شورای اسلامی افزود: وجه مشترک ما با سید حسن نصرالله ایمان و ولایتمداری است. شخصیت های اللهی در خانواده مهربان و در برابر دشمن پولادین هستند که نمونه آن سیدحسن نصرالله است. رهبری خردمندانه و همراه با بصیرت سیدنصرالله باعث شده بود ما احساس نکنیم در بین گروه های شیعه، سنی یا مسیحی هستیم.

افتخاری ادامه داد: در یکی از مراسمات سالگرد پیروزی حزب الله لبنان اقدامات خوبی انجام داده بودند و کار تشکیلاتی خوبی را به کمک رهبر دینی سید نصرالله انجام داده بودند. وجود سیدحسن نصرالله نشان می دهد ولایتمداری فقط خلاصه در ایران نیست.

«حمید داوود آبادی» نویسنده کتاب سید عزیز در ادامه این مراسم با ذکر خاطره ای، اظهار داشت: فروردین سال ۱۳۶۲ به لبنان رفته بودم؛ حزب الله هنوز تشکیل نشده بود و فقط سپاه حضور داشت. سیدعباس موسوی، سیدحسن نصرالله در بعلبک حضور داشتند.

وی گفت: سال ۱۳۶۲ جذب سید حسن نصرالله شدم. همان زمان بچه های سپاه به خاطر جذابیت ها و شباهت ها، به سیدحسن نصرالله، خامنه ای کوچک می گفتند. وقتی با او صحبت می کردیم احساس می کردیم با آیت الله خامنه ای سخن می گوییم.

این نویسنده افزود: طی جلساتی که خصوصی به لبنان می رفتم سعی می کردم سفارت ایران و سپاه متوجه حضور من نشوند تا بتوانم بدون محدودیت کارهایم را انجام دهم. یکی از محافظین سید حسن نصرالله گفت «یک بار به دیدن امام خمینی(ره) رفتیم. امام خطاب به سید حسن نصرالله گفتند نزدیک بنشید. امام چندین بار تاکید کردند تارسید حسن نزدیکتر بنشیند طوری که زانوی سید به زانوی امام خورد. حضرت امام روی پای سید زد و رو به محافظ ها گفت «این سید ما را خیلی مواظب باشید، من خیلی با او کار دارم.»

انتهای پیام/۱۲۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار