امیر حاتمی در همایش «مهارت آموزی سربازان»:

نیروهای مسلح در شخصیت‌سازی و نگرش جوانان نقش بسزایی دارند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به مشارکت سربازان در تامین امنیت کشور، گفت: نیروهای مسلح در شخصیت‌سازی و فکر و اندیشه جوانان نقش بسزایی دارند.
کد خبر: ۲۵۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ - 04September 2017
نیروهای مسلح در شخصیت‌سازی و نگرش جوانان نقش بسزایی دارندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش «مهارت آموزی سربازان» اظهار داشت: متاسفانه در خانواده‌ها به مساله سربازی به عنوان یک مساله در راستای تامین آینده امنیت کشور نگاه نمی‌شود.
 
وی افزود: اولین مرحله سربازی این است که جوانان برای نخستین بار در تامین امنیت کشور مشارکت می‌کنند.
 
امیر حاتمی خاطرنشان کرد: در واقع با این حضور جوانان است که قدر امنیت در جامعه دانسته می‌شود.
 
وی افزود: نیروهای مسلح در شخصیت‌سازی، فکر و اندیشه سرباز سهم بسزایی دارند. جوانان در دوره سربازی متوجه اهمیت کار خود در حوزه امنیت‌سازی می‌شوند و در‌می‌یابند که آینده امنیت کشور را با تلاش خودشان می‌سازند.
 
امیر حاتمی گفت: باید ببینیم که قبل از ورود جوانان به حوزه سربازی تا چه اندازه آن‌ها را برای انجام چنین رسالتی آماده می‌کنیم. متاسفانه گاهی اوقات در امتیازدهی‌ها، ارزش‌ها و قداست‌ها را نادیده می‌گیریم، مثلا به دلیل ایثارگری یک پدر، فرزند او را از خدمت سربازی معاف می‌کنیم که این هیچ تناسبی با جایگاه و قداست سربازی ندارد و یا در حوزه تنبیه سربازان را به اضافه خدمت مجازات می‌کنیم. باید در عمل و رفتار، قداست سربازی را نشان بدهیم.
 
وی عنوان کرد: مساله دیگر، مساله مدیریت و اداره سربازان است که گاها مدیریت سربازان به سرباز قدیمی‌تر و یا درجه‌دار و افسر جوان و نهایتا به فرمانده گردان سپرده می‌شود که باید در این رابطه توجه بیشتری کرد و باید دید این افراد چقدر برای اداره سربازان آموزش دیده‌اند.
 
امیر حاتمی خاطرنشان کرد: نیروها و مجموعه‌های مدیریت سربازان باید از تجربه بیشتری برخوردار باشند و نحوه کار با سرباز را در دانشگاه‌های افسری و دیگر دانشگاه‌های نظامی به طور ویژه آموزش ببینند. اگر در این حوزه توجه جدی صورت بگیرد، از تلخی‌ها و سختی‌ها کاسته می‌شود.
 
وزیر دفاع در رابطه با مهارت افزایی گفت: من فکر می‌کنم باید به نقاط کلیدی در این رابطه توجه داشته باشیم. یکی از کلیدی‌ترین مسائل در مورد مهارت افزایی بحث انگیزه است. یعنی آموزش گیرندگان ما که سربازان هستند با یک مساله کاملا راهبردی مواجه هستند چرا که باید پس از گذراندن دوره دبیرستان و دانشگاه برای ورود به عرصه‌های تخصصی بازار کار خود را آماده کنند.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از جوانان ما تا ورود به حوزه سربازی و پس از آن، هنوز نمی‌دانند که می‌خواهند چه کار بکنند و بلاتکلیف هستند. امروز اصلی‌ترین مساله دولت، اشتغال است و مهمترین موضوع در این رابطه نیز بحث مهارت آموزی می‌باشد؛ یعنی نظام آموزشی ما نتوانسته متناسب با شرایط فعلی و ایجاد اشتغال، مهارت آموزی کند.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار