30 هزار مسلمان بدون آب و غذا در کوهستان‌های میانمار به دام افتاده‌اند

حداقل 30 هزار آواره روهینگیایی که از خشونت‌های ارتش میانمار فرار کرده‌اند، بدون دسترسی به آب و غذا در کوهستان‌های منطقه آراکان در این کشور به دام افتاده‌اند.
کد خبر: ۲۵۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ - 05September 2017
۳۰ هزار مسلمان بدون آب و غذا در کوهستان‌های میانمار به دام افتاده‌اند
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از سی‌ان‌ان، ده‌ها هزار مسلمان روهینگیایی که در پی عملیات ارتش میانمار از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند، پس از فرار به سوی مرزهای بنگلادش، در مرزهای دو کشور به دام افتاده‌اند. این در شرایطی است که آوارگان روهینگیایی قادر به تأمین نیازهای اولیه خود نیستند و به آب، غذا و خدمات بهداشتی دسترسی ندارند.

به نوشته سی‌ان‌ان، عملیات ارتش میانمار همچنان ادامه دارد و تاکنون صدها کشته بر جای گذاشته است.

در گزارش سی‌ان‌ان آمده است که تصاویر ماهواره‌ای که روز شنبه از سوی دیده‌بان حقوق بشر منتشر شده است، نشان می‌دهد که این افراد از سر ناچاری مجبور به آوارگی شده‌اند زیرا تمام روستاهای آن‌ها طی درگیری و حملات ارتش میانمار به صورت کامل در آتش سوخته و از بین رفته‌ است.

سازمان ملل نیز روز یکشنبه اعلام کرد از حدود ده روز قبل بیش از 75 هزار روهینگیایی با عبور از مرز بنگلادش، به این کشور فرار کرده‌اند.

سی‌ان‌ان به نقل از فعالان حقوق بشر نوشت که دستکم 30 هزار مسلمان روهینگیا در ارتفاعات و کوهستان‌های منطقه آراکان در غرب میانمار به دام افتاده‌اند بدون اینکه به غذا، آب و خدمات بهداشتی دسترسی داشته باشند.

روهینگیاها یک اقلیت مسلمان میانماری هستند که به عنوان آزاردیده‌ترین جمعیت جهان شناخته می‌شوند، جمعیتی که میانمار آن‌ها را بنگلادشی و بنگلادش آن‌ها را میانماری می‌داند.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار