مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی تشریح کرد

شرایط جدید انتقال سوابق بیمه‌ای ایثارگران و فرزندان شهدا

مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی از فراهم شدن شرایط جدید انتقال سوابق بیمه‌ای ایثارگران و فرزندان شهدا از یک صندوق بیمه و بازنشستگی به سایر صندوق‌ها خبر داد.
کد خبر: ۲۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴ - 19August 2014

شرایط جدید انتقال سوابق بیمه‌ای ایثارگران و فرزندان شهدا

به گزارش دفاع پرس، "سیروس نصیری" مدیرکل امور فنی بیمهشدگان سازمان تأمیناجتماعی با اعلام این خبر افزود: طبق بخشنامه شماره 676 فنی سازمان تأمیناجتماعی که با استناد به ماده 45 قانون برنامه پنجم توسعه تدوین شده، ایثارگران و فرزندان شهدا برای یکبار از پرداخت مابهالتفاوت برای پانزده سال سنوات بیمهای ناشی از انتقال سوابق بیمهای از یک صندوق بیمه بازنشستگی به صندوق دیگر بیمه و بازنشستگی که ناشی از تغییر دستگاه استخدامی است، معاف هستند.
 
وی اظهار داشت: طبق قانون، این مبلغ به عنوان مطالبه صندوق جدید از دولت منظور و توسط دولت پرداخت و تسویه میشود.
 
نصیری گفت: این شرایط شامل آن دسته از ایثارگران و فرزندان شهدا میشود که تغییر صندوق بیمهای و متعاقباً به عنوان بیمهپرداز سازمان تأمیناجتماعی، به دلیل تغییر دستگاه استخدامی صورت پذیرفته باشد.
 
وی مصادیق تغییر دستگاه استخدامی این دسته از بیمهشدگان را ناشی از تغییر ساختار سازمانی و ماهیت دستگاه و یا انتقال فرد از دستگاهی به دستگاه دیگر دانست و افزود: سایر حالات قطع رابطه استخدامی از جمله استعفا، اخراج، بازخرید خدمت و انفصال برای این قبیل متقاضیان، مشمول این قانون نخواهد شد.
 
نصیری افزود: کسانی میتوانند از این شرایط استفاده کنند که در طول برنامه پنجم توسعه (از ابتدای فروردینماه سال 90 لغایت پایان اسفندماه سال 94) درخواست  انتقال کسور بازنشستگی خود را به سبب تغییر دستگاه استخدامی به واحدهای اجرایی تأمیناجتماعی ارائه کنند.
 
مدیرکل امور فنی بیمهشدگان سازمان تأمیناجتماعی خاطرنشان کرد: آن دسته از بیمهشدگان ایثارگر یا فرزندان شهدا مشمول که قبلا حسب ضوابط وقت و پس از انجام تشریفات مقرر اقدام نموده لیکن موفق به پرداخت تمام یا بخشی از مابهالتفاوت متعلقه نشدهاند، چنانچه مشمول قانون مذکور قرار گیرند، میتوانند با ارائه تقاضا و رعایت سایر مقررات مورد عمل از مزایای قانونی سوابق موردنظر بهرهمند شوند.

نظر شما
پربیننده ها