امیر اسماعیلی:

توانسته ایم با اشراف اطلاعاتی که با اقتدار به آن رسیده ایم، نفس هواپیماهای منطقه را حس کنیم

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء اظهارداشت: خوشحالیم که توانسته‌ایم با اشراف اطلاعاتی مناسب با اقتدار تمام قد، در برابر هر تهدیدی بایستیم و نفس هواپیماهای فرامنطقه‌ای را حس کنیم.
کد خبر: ۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹ - 31August 2013

توانسته ایم با اشراف اطلاعاتی که با اقتدار به آن رسیده ایم، نفس هواپیماهای منطقه را حس کنیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نشست خبری امیر اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش، صبح امروز برگزار شد.

امیر اسماعیلی در این نشست با تبریک به مناسبت سالروز تاسیس پدافند هوایی و عرض تسلیت به مناسبت نزدیک شدن به شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: در پدافند هوایی صحبتی از تفکیک نیست و فقط صحبت از تشکیل و تحکیم می باشد.

وی افزود: تمام قسمت های پدافند هوایی برای اجرای اهداف خود با اقتدار در تمام نقاط این سرزمین به استقلال مدیریتی خود رسیده اند که پیرو همین امر هم ان شاء الله در نیمه اول آبان ماه یک رزمایش گسترده و مشترک را در منطقه ای کوهستانی با برودت هوا برگزار خواهیم کرد.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش به 15 دستاورد پدافند که قرار است رونمایی شود، اشاره کرد و گفت: 10 شهریور از 15 دستاورد جدید پدافند هوایی رونمایی خواهد شد که رادارهای میان برد "شهاب و ثامن" با قابلیت کشف بالا در صحنههای رزم، "سامانه موشکی یا زهرا (س) 3" با قابلیتهایی جدید از جمله این دستاوردهاست.
 
وی با اشاره به بخش آموزش در طی یکسال گذشته افزود:  خدارا شکر که توانستیم به قولی که داده بودیم، عمل کنیم. قراربود امسال در آستانه دهم شهریور دانشگاه خاتم را تاسیس کنیم و به شکرانه خداوند این دانشگاه با مصوبه فرمانده کل قوا در ملک 02 نزاجا توسط قرارگاه هوایی خاتم الانبیاء تاسیس شد که در مهرماه افسران پدافند هوایی در آن آموزش خواهند دید.
 
امیر اسماعیلی در خصوص آموزش های تخصصی افسران پدافند هوایی افزود: مرکز آموزش درجهداری اراک  نیز از اول مهرماه پذیرنده ی نیروهای پدافند هوایی خواهد بود تا به صورت تخصصی فعالیت خود را آغاز نماید.
 
وی با اعلام اجرای برنامههای "طرح نور ولایت یک" در یک سال گذشته، افزود: طرح نور ولایت یک در راستای اهداف پدافند هوایی یعنی مساوی بودن تجهیزات با استعدادهای نیروی انسانی است که در دو بخش تنوع و تعدد سامانهها به نتایج خوبی رسیده ایم.
 
امیر اسماعیلی در رابطه با اهداف پدافند هوایی افزود: ما در طرح نور ولایت یک باید  تهدیدات 5 سال آینده را مد نظر قرار دهیم  که این موضوع  جزو  دیدگاه های پدافند هوایی در این طرح است که البته در حال اجراست.
 
وی در ادامه سخنان خود به برگزاری رزمایش بزرگ، سراسری و مشترک این قرارگاه در نیمه دوم سال جاری اشاره کرد و افزود: این رزمایش در منطقه ای با اهداف و تاکتیکهای جدید و به لحاظ زمانبندی دقیق، در نیمه اول آبانماه اجرایی خواهد شد و گستردگی این رزمایش بیشتر از رزمایشهای قبلی خواهد بود.
 
امیر اسماعیلی به  تفاوت این رزمایش با رزمیش های گذشته  اشاره نمود و افزود: رزمایشهای گذشته معمولا  در مناطق گرمخیز و دشتی و به دور از مناطق زیست محیطی برگزار میشد، ولی امسال مناطق کوهستانی، دهلیزها و متناسب با برودت هوا را برای این رزمایش قرار داده ایم.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء در بخشی از سخنان خود از خود گذشتگی نیروهای متعهد پدافند هوایی را بسیار بالا دانست و افزود: خداراشکر تا به امروز  با اتکا به نیروی انسانی مومن، فداکار و تجهیزات بهروز و ساخته شده به دست متخصصان داخلی، توانسته ایم با چشم بیدار سامانههای پدافندی ارتش و سپاه  نظارهگر هواپیماهای پنهانکار دشمنان باشیم که تمام این امنیت و اقتدار را مرهون دعای خیر فرمانده کل قوا و آمادگی سامانههای پدافندی و توان رزم و میزان روحیه نیروها می دانیم.
 
وی با بیان دستاوردهای پدافند هوایی در یک سال گذشته  در بخشهای کشف و شناسایی، راداری و ردگیری، پهپادی و موشکی اشاره کرد و گفت: همانطور که اعلام کرده بودیم با توانمندی های نیروهای متخصص  در بخش کشف، رادار "پسیو آرایه فازی" را به مرحله اجرا رساندهایم، این رادار به هیچ عنوان انرژی از خود ساطع نمیکند، کشف هواپیماهای پنهانکار و موشکهای کروز آن هم با قابلیت تحرک و جابجایی سریع از دیگر ویژگیهای این سامانه راداری است و میشود از آن به عنوان یک تکنولوژی برتر یاد کرد که میتواند تهدیدات نوین را خنثی کند، اما در عین حال کشف نمیشود.
 
امیر اسماعیلی پروژه "رجال" را از دیگر دستاوردهای پدافند هوایی در حوزه کشف عنوان و تصریح کرد: رجال یک پروژه تکنولوژی برتر و ارتفاعیاب دیجیتال است که از گیرندههای پیشرفته کمک میگیرد.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء یکی دیگر از دستاوردهای پدافند هوایی در حوزه ردگیری را رادار خاتم عنوان کرد و افزود: رادار خاتم برای سامانه موشکی در ارتفاع پایین است ما قبلا به این مورد دسترسی نداشتیم، اما خداراشکر در حال حاضر به این مورد مهم دست یافته ایم.
 
امیر اسماعیلی رادار "ترپواسکتر تاکتیکی" را از دیگر دستاوردهای حوزه ردگیری عنوان کرد و گفت: از این طریق آنچه که اطلاعات مخابراتی از طریق بیسیم و باسیم نیاز است را کسب میکنیم و به نقطههای دلخواه میفرستیم، کشف هواپیماهای پنهانکار و موشکهای کروز آن هم با قابلیت تحرک و جابجایی سریع از دیگر ویژگیهای این سامانه راداری است و میشود از آن به عنوان یک تکنولوژی برتر یاد کرد که میتواند تهدیدات نوین را خنثی کند، اما در عین حال کشف نمیشود.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء در بخش شنود، تصریح کرد: ما در بخش شنود الکترونیکی صیاد 40 را داشتیم، اما صیاد 40 امسال با صیاد 40 سال گذشته بسیار متفاوت است که به دانش موجود داخل مرکز و فرماندهی اطلاعات برای شناسایی بهتر تهدیدات میافزاید که سامانه جهتیاب DDF را از دستاوردهای پدافند در بخش شنود می باشد که با استفاده از این سامانه زمان تصمیمگیری کاهش و سرعت عمل افزایش میباید.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء افزود: پهپاد حازم 3، سریر110، رادارهای شهاب و ثامن نیز از دیگر دستاوردهای ما برای 10 شهریور امسال است، این سامانهها در بخش کشف در صحنههای رزمی مستقر هستند و با بردی میانبرد اهداف استیلس _ پنهان کار _ را به معرض ظهور میرساند و در رزمایش امسال پهپاد حازم به پرواز در خواهد آمد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار