دبير اجلاس پيرغلامان حسينی خبر داد؛

میزبانی اصفهان از یک‌ هزار پیرغلام حسینی

دبير اجلاس پيرغلامان حسينی گفت: استان اصفهان به منظور برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی، میزبان یک هزار پیرغلام و افرادی از کشورهای دیگر است.
کد خبر: ۲۵۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ - 13September 2017
اجلاسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اصفهان،‌ «حسین سيستانی» دبير اجلاس پيرغلامان حسينی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در اصفهان اظهار داشت: اصفهان مهد فرهنگ و تمدن همواره در عرصه مسائل دينی و فرهنگی است که به صورت داوطلبانه در میدان عمل حضور دارد.

وي ادامه داد: از افتخارات استان اصفهان این است که شهيدانی همچون خرازی، همت، ردانی‌پور، کاظمی و آقابابایی را در دوران هشت سال دفاع مقدس تقديم انقلاب و نظام مقدس اسلامی کرده است که هر یک نقش بی‌بدیلی در دوران دفاع مقدس داشتند.

سیستانی خاطرنشان کرد: به طور كل استان اصفهان با ٢٣ هزار شهيد، ٤٩ هزار جانباز، ٤ هزار آزاده و خیل گسترده‌ای از رزمندگان در عرصه ایثار و شهادت پیشتاز بوده است.
 
این مسئول با بیان اینکه اصفهان در راه دفاع از حرم اهل بیت نیز شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده، افزود: اصفهان مهد هنر، فرهنگ، گردشگری است و مهمتر از همه اینکه با وجود هیئات زیاد، پیرغلامان و پیشکسوتان مهد فرهنگ و باورهای زیباهای حسینی است.

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه نصف جهان به مناسبت برگزاری این اجلاس میزبان هزار پیرغلام و افرادی از دیگر کشورها است، بیان داشت: این میزبانی متناسب با شان اصفهان با همت و همراهی تمامی نهادهای مرتبط و علمای شاخص اصفهان در حال انجام است.

وی متذکر شد: علاوه بر برنامه افتتاحیه، اختتامیه، برنامه ویژه در گلستان شهدای اصفهان چندین برنامه مرتبط با اجلاس پیرغلامان حسینی نیز در اماکن و حسینیه‌های اصفهان برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار