میربابا در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

«کنگره شعر دفاع مقدس» به صورت بین‌المللی و با محوریت شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود

دبیر همایش مدیران ادبیات و آموزش ادارات کل استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: کنگره شعر دفاع مقدس امسال به صورت بین‌المللی و با محوریت شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ - 16September 2017

شنبه منتشر شود/// کنگره شعر دفاع مقدس، بین‌المللی و با محوریت شهدای مدافع حرم خواهد بود«سیدرضا میربابا» دبیر همایش مدیران ادبیات و آموزش ادارات کل استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به محورهای این همایش، اظهار داشت: رویکرد و توجه به نقش استان‌ها در حوزه ادبیات و کنگره شعر دفاع مقدس مهم‌ترین موضوع مورد بحث این همایش بود.

وی گفت: دفاتر مراکز استانی ما طبق مصوباتی که به آن‌ها ابلاغ شده است باید آمادگی لازم را برای کنگره شعر دفاع مقدس داشته باشند. این کنگره یکی از کنگره‌های قدیمی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که اولین دوره آن در سال 1372 در خرمشهر برگزار شد.

میربابا افزود: امسال بعد از پنج سال تعطیلی، کنگره شعر دفاع مقدس با رویکرد جدید بین‌المللی و با محوریت شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد. تلاش داریم شعر دفاع مقدس به دانشگاه‌ها ورود پیدا کند و به همین منظور لازم بود مدیران دفاتر استانی بنیاد آگاهی لازم را داشته باشند.

دبیر همایش مدیران ادبیات و آموزش ادارات کل استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جلساتی را با مدیران دانشگاه‌ها برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم بحث برگزاری بیست و یکمین کنگره بین‌المللی شعر دفاع مقدس را به دانشگاه‌ها واگذار کنیم.

وی گفت: دبیرخانه و شورای سیاست گذاری این کنگره فعالیت‌های خود را آغاز کرده و در حال برنامه ریزی است. اساتید و کارشناسان مجربی دعوت به همکاری شده‌اند تا شاهد برگزاری کنگره متفاوت و به روزی نسبت به دوره‌های قبل باشیم.

میربابا عنوان کرد: روز اول همایش مدیران ادبیات و آموزش به برگزاری شش کارگاه اختصاص داشت. همچنین وضعیت نشر و کتاب دفاع مقدس نیز بررسی شد.

دبیر همایش مدیران ادبیات و آموزش ادارات کل استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: نقش استان‌ها در 2 جشنواره «جایزه ادبی یوسف» و «کتاب سال دفاع مقدس» نیز توسط دبیران علمی این رویدادهای فرهنگی هنری با ارائه آمار مطرح شد.

میربابا افزود: بحث راه‌های رشد و پیشرفت و همچنین کارکرد داستان کودک و نوجوان و ادبیات داستانی نیز در این کارگاه‌ها به تفصیل ارائه و نهایتا نتیجه گرفته شد که کارگاه‌های استانی برای نویسندگان این حوزه‌ها در سراسر کشور برگزار شود.

وی اظهار داشت: «امیر گرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در کارگاهی موضوع انتشار سالانه 30 عنوان کتاب دفاع مقدس در هر استان و نهضت ترجمه را مورد تاکید قرار دادند؛ چرا که ما قصد داریم نهضت ترجمه را در استان‌ها داشته باشیم و دفاتر استانی را بیشتر در فعالیت‌های سازمان مشارکت دهیم.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار