عربستان متقاعد به نقش مهم اسد در آینده سوریه است

روزنامه روسی «ایزوستیا» به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: عربستان معتقد است که رییس جمهور سوریه نقش مهمی در آینده این کشور بازی می‌کند.
کد خبر: ۲۵۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ - 15September 2017
عربستان متقاعد به نقش مهم اسد در آینده سوریه است

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، روزنامه ایزوستیا به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: مسئولان سعودی معتقد هستند که بشار اسد رییس جمهور سوریه می‌تواند نقش مهمی در آینده سیاسی این کشور بازی کند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز نوشت: تحلیلگران سیاسی در عربستان معتقدند که رییس جمهور سوریه جایگاهی در دولت انتقالی خواهد داشت.

این خبرگزاری افزود: کشورهای منطقه دیگر تلاش نمی‌کنند که مسئله رفتن بشار اسد از قدرت را در جلسات پشت درهای بسته مطرح کنند.

اسپوتنیک این چرخش موضع عربستان را «تحولی غیرقابل پیش بینی» توصیف کرد.

منابع دیپلماتیک یاد شده گفتند: «آنها (سعودی‌ها) درک می‌کنند که بشار اسد یک واقعیت است که مجبور خواهند بود تا با وی همکاری کنند. طبیعتا، این بدان معنا نیست که آن‌ها با این امر موافق هستند بلکه برای کنار زدن رییس جمهور سوریه در اولین فرصت ممکن وارد عمل خواهند شد اما موازنه قوا در حال حاضر سعودی‌ها را مجبور کرده است تا گفتمان خود را تغییر دهند».

بر پایه این گزارش، سفارت عربستان در مسکو یا وزارت خارجه عربستان به درخواست روزنامه ایزوستنیا برای تایید یا رد این خبرها پاسخی نداده است.

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار