دفاع مقدس عزتمند‌ترین نقطه تاریخی ایران است

فرمانده سپاه جلفا گفت: دفاع مقدس عزتمند‌ترین نقطه تاریخی ایران است، چراکه ملت ایران با فداکاری‌های خود اقتدار کشور را حفظ کردند.
کد خبر: ۲۵۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ - 16September 2017
به گزارش دفاع پرس از جلفا، سرهنگ پاسدار «خلیل شریفی»، فرمانده سپاه جلفا عصر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس این ناحیه اظهار کرد: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با مقاومت و ایستادگی خود پیروزی بزرگی را به ایران هدیه کردند بنابراین رشادت‌های آن‌ها باید یادآوری شود و هفته دفاع مقدس نیز بهترین زمان برای یادآوری این رشادت‌ها و مقاومت‌ها است.

فرمانده سپاه جلفا تاکید کرد: دفاع مقدس عزتمند‌ترین نقطه تاریخی ایران است چراکه ملت ایران با فداکاری‌های خود اقتدار کشور را حفظ کردند.

وی افزود: دشمن تلاش دارد تا با استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف اجازه ندهد که ارزش‌های دفاع مقدس نظیر فرهنگ ایثار و شهادت در میان مردم بویژه جوانان و نوجوانان گسترش پیدا کند.

شریفی با تأکید بر انتقال و ترویج  فرهنگ و تفکر ایثار و شهادت به نسل‌های جدید انقلاب و ذکر این موضوع که دفاع مقدس همچنان ادامه دارد بیان داشت: نسل‌های جدید و این آینده سازان کشور باید بدانند که موفقیت‌ها و پیشرفت‌هایی که در زمینه‌های مختلف هسته‌ای، علمی، اقتصادی و نظامی به آنان دست یافته‌ایم مرهون ایثارگری‌های چه کسانی بوده است.

وی در مورد جنگ تحمیلی ایران و عراق نیز گفت: جنگ ما با رژیم بعثی صدام، جنگ دو ارتش، دو کشور و دو حاکمیت نبود بلکه جنگ ارزش‌های دینی در مقابل همه ضد ارزش‌ها و جنگ ابر قدرت ها علیه کشور ما که به تازگی توانسته بود انقلاب را به پیروزی برساند بود.

فرمانده سپاه جلفا، خون مطهر شهدا را سبب عزت و اقتدار ایران اسلامی دانست و افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران رسالتی است که بر دوش همه ما احساس می شود و در هفته دفاع مقدس به این موضوع توجه خواهد شد.

وی با اشاره به دو بُعد دفاع مقدس، گفت: بُعد ظاهری آن که همان اسلحه، امکانات، نیرو بوده که در جنگ با رژیم بعث عراق مورد استفاده قرار گرفت و بُعد دیگر آن محتویات و ارزش های جنگ بود.

شریفی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان، جانبازان و شهدا دست در دست هم دادند و حماسه‌ای خلق کردند که ذره‌ای از خاک ایران به دست دشمن نیفتد، بیان داشت: بهترین راه گرامی داشتن مجاهدت های آن بزرگواران، تداوم راهشان است.

فرمانده سپاه جلفا در ادامه به برنامه های هفته دفاع مقدس این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، رژه نیروهای مسلح شهرستان، برگزاری نشست های بصیرتی و سیاسی در رده های مقاومت، شرکت کارکنان در نماز عبادی سیاسی جمعه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، برپایی ایستگاه های صلواتی، بیان خاطرات دفاع مقدس در مدارس، نواختن زنگ ایثار و مقاومت همزمان با بازگشایی مدارس  از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده در این هفته دز سطح شهرستان جلفا هستند.

به گزارش تسنیم ، سی و یکم شهریور ماه، سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نام گذاری شده است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها