فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

سپاه آماده کمک به همه دستگاه‌های اجرایی است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر تعامل بین دستگاه‌های مختلف استان کرمان گفت: بسیج و سپاه به عنوان بازوی ولایت آماده کمک به همه دستگاه‌ها هستند.
کد خبر: ۲۵۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ - 17September 2017

بسیج و سپاه آماده کمک به همه دستگاه‌های اجرایی استبه گزارش دفاع پرس از کرمان، سردار «غلامعلی ابوحمزه» فرمانده سپاه ثارالله کرمان صبح امروز در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: مشکل ما در کشور مشکل بودجه، امکانات و نیروی انسانی نیست، بلکه نبود مدیریت جهادی است و برای موفقیت باید به صورت جهادی کار کرد و مدیران باید خود وارد میدان شوند و میدانی عمل کنند.

غلامعلی ابوحمزه به نقش مهم رسانه‌ها در جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسوولان می‌باشد و به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در مبحث عبرت‌های عاشورا، جامعه به دو گروه عام و خاص تقسیم بندی می‌شود و ما اهالی رسانه را به عنوان خواص جامعه می‌شناسیم.

وی ادامه داد: رسانه‌ها به عنوان قشر تاثیرگذار در جامعه هستند و هر چه قوی‌تر و عمیق‌تر وارد شوند، اثرگذاری آن بهتر خواهد بود و هر چه عاطفی و احساسی‌تر برخورد شود از هدف کلیدی خود فاصله می‌گیرند.

ابوحمزه با اشاره به اینکه باید انقلابی ماند، انقلابی فکر کرد و انقلابی عمل کرد، افزود: تقسیم‌بندی در جامعه نسبت به راست و چپ، میانه و... نیست، ما به همان تقسیم‌بندی که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) برای جریان انقلاب قائل هستند، قائلیم و معظم‌له سه جریان انقلابی، غیرانقلابیِ محافظه کار، ضدانقلاب و مخالف و معاند را تعریف کرده‌اند و طبق نظر ایشان جریان ضد انقلابی را به انقلابی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به نقش تعامل بین دستگاه‌ها و نهادها در استان، ادامه داد: تنها کسی که در سپاه و بسیج کرمان فصل‌الخطاب است، فرمانده سپاه ثارالله است و هر کس در هر مسوولیتی حرفی بزند، نظر سپاه و بسیج نیست و نظر سپاه و بسیچ را در همه موضوعات، فرمانده سپاه بیان می‌کند.

فرمانده سپاه ثارالله با بیان اینکه نگاه ما نسبت به مجموعه دستگاه های استان کرمان در چهار گام تعریف شده، عنوان کرد: نخستین مسئله بحث تعامل، همکاری است، مسئله دوم انتقاد سازنده و مسئله دیگر مطالبه گری است و هر کس در هر جایگاه و مسولیتی قرار دارد، باید پاسخگو باشد.

وی افزود: نکته دیگر این است که اجازه نمی دهیم کسی از خطوط قرمز نظام عبور بکند و هر کس چه در داخل استان و چه از خارج از استان بیاید باید در چهارچوب مقررات حرف بزند و تحلیل کند.

ابوحمزه با تاکید بر تعامل بین دستگاه های مختلف گفت: نهادهای استان باید با هم تعامل داشته باشند و بسیج و سپاه به عنوان بازوی ولایت آماده کمک به همه دستگاه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: استان کرمان ظرفیت های بسیاربالایی دارد و ما اعتقاد به این داریم که این استان در بسیاری از شاخص ها در جامعه می‌تواند رتبه اول تا سوم را کسب کند و ما به دنبال این هستیم استان را به عنوان الگو و نمونه در سطح کشور مطرح و ظرفیت ها را بالا ببریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه اولویت ما در استان کار فرهنگی است و بیشترین تعامل و ارتباط را با رسانه ها خواهیم داشت، گفت: نگاه ما این است که سپاه و بسیج باید در کنار مردم باشد، چون بسیج خود نشات گرفته از مردم است.

ابوحمزه در ادامه با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: رژه نیروهای مسلح در 31 شهریورماه نخستین روز از هفته دفاع مقدس با حضور نیروهای مسلح ساعت 8 صبح در  بلوار 22 بهمن کرمان برگزار می شود.

وی افزود: نمایش فرهنگی رزمی غواصی در جنگ و عملیات کربلای چهار از سه‌شنبه 28 شهریورماه به مدت یک هفته در مرکز فرهنگی دفاع مقدس اجرا می شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: همایش نقش روحانیت در دفاع مقدس با حضور 400 نفر از روحانیون برگزار خواهد شد

و همچنین با توجه به اینکه تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم، برنامه هایی جهت حضور روحانیون در سخنرانی ها و مراسم های مذهبی در این ایام پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: تجلیل از مادران و همسران شهداء در ایام هفته دفاع مقدس انجام خواهد شد که آنها بسیار کار کلیدی در جبهه‌ها انجام دادند و با روانه کردن فرزندان خود به جبهه ها نقش بزرگی در پیروزی جنگ داشتند.

ابوحمزه افزود: غبارروبی و عطرافشانی قبور شهداء در سطح استان، برگزاری 10 یادواره شهداء در استان، برگزاری اردوهای جهادی یک، دو، سه و 10 روزه در ایام هفته دفاع مقدس و افتتاح پروژه های مختلف در زمینه رفع محرومیت در سطح استان از دیگر برنامه های این ایام می باشد.

وی ادامه داد: کلنگ‌زنی طرح های عمرانی، برگزاری همایش های علمی کردن کشاورزی در شهرستان های مختلف، سخنرانی فرماندهان سپاه در نماز جمعه و ... از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان کرمان است.

وی اعلام کرد: در ایام هفته دفاع مقدس بازدید از موزه دفاع مقدس کرمان رایگان است و با توجه به همزمانی هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، پخش فیلم‌های دفاع مقدس در دانشگاه‌ها  نیز جزء برنامه های پیش بینی شده است.

ابوحمزه بیان کرد: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس و ماه محرم، سه موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم که تاکید مقام معظم رهبری‌ (مدظله‌العالی) بر درس‌های عاشورا، اخلاق و عبرت‌های عاشورا می باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه کمتر به عبرت های عاشورا پرداخته می شود و بیشتر اخلاق عاشورا گفته می شود، در حالی که جامعه نیاز دارد که به عبرت ها و اهداف عاشورا پرداخته شود و
عبرت های عاشورا مهم تر از درس ها و اخلاق عاشورا است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه گفت: مهم ترین عامل پیروزی ما در دفاع مقدس علاوه بر ایثار مردم و دیگر مسائل، بحث ولایت و امامت جامعه بود و نقش بسیار کلیدی که حضرت امام ایفا کرد و مهم ترین نکته بیان شده در وصیت نامه شهدا، نیز اطاعت از حضرت امام‌ (ره) است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار