گفت‌وگوی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با هیأت روسی شرکت کننده در کنفرانس عمومی آژانس

«صالحی» در ادامه رایزنی‌ها با مقامات شرکت کننده در کنفرانس عمومی آژانس، با هیأت روس شرکت کننده در این نشست دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۲۵۷۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷ - 18September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «علی‌اکبر صالحی»، رئیس سازمان انرژی اتمی که به منظور شرکت در شصت‌و‌یکمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در «وین» پایتخت اتریش به‌سر می‌برد، در ادامه رایزنی‌ها با مقامات شرکت ‌کننده در این نشست، با هیأت روس شرکت‌ کننده در نشست مذکور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار بهروز کمالوندی سخنگو و معاون سازمان انرژی اتمی و رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز حضور داشتند.

صالحی پیش از این گفته بود که رایزنی‌هایی را با همتایان چینی، روس و برخی کشورهای اروپایی خواهد داشت. وی پیش از این نیز با هیأت چین دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین قرار است عصر امروز با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کند.

صالحی امروز در اظهاراتی برجام را یک توافقنامه و تفاهمنامه بین‌المللی خواند که همه باید متعهد به این تفاهمنانه باشند و افزود: همانطور که مقام معظم رهبری دیروز فرمودند اینگونه نیست که اگر کسی بخواهد خلاف کرده و برجام را نقض کند و به گونه‌ای خدشه‌ای به آن وارد کند بتواند سالم در برود.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: این (برجام) یک تفاهم بین‌المللی است و همه مسئوولند و همه باید به آن پایبند باشند و ایران هم به عنوان یکی از ملتزمان به این تفاهمانه، اگر کسی به آن خدشه‌ای وارد کند، همانطور که رهبری گفتند، واکنش مناسب را نشان خواهد داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین در سخنانی در کنفرانس عمومی آژانس بر پایبندی همه اعضا به تعهداتشان در برجام تأکید کرد و بهانه‌های خودساخته با اغراض سیاسی در ادامه اجرای برجام را باعث تخریب توافق وین و به ضرر همه طرف‌ها و نیز جامعه بین‌الملل دانست.

منبع: عنوان
نظر شما
پربیننده ها