نشست نقد و برسی سه عنوان کتاب دفاع مقدس در مشهد برگزار می‌شود

نشست ادبی «شمس» با محوریت نقد و بررسی کتاب‌های «خواب خون»، «نامه ­رسان» و «شرح آسمان» به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۵۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷ - 19September 2017
جلسه نقد و برسی 3 کتاب دفاع مقدس در مشهد برگزار می شودبه گزارش دفاع پرس از مشهد، نشست ادبی «شمس» با محوریت نقد و بررسی کتاب‌های «خواب خون»، «نامه ­رسان» و «شرح آسمان» به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس به منظور اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه و معرفی آثار نویسندگان کشور در حوزه ایثار و شهادت، با حضور نویسندگان و اهالی علم و ادب به مدت سه روز، برگزار خواهد شد.

اولین نشست ادبی «شمس»، روز شنبه اول مهرماه با محوریت نقد و بررسی کتاب‌ «خواب خون» نوشته «محمد عزیزی»، با حضور این نویسنده و دیگر نویسندگان مشهدی، در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

این کتاب داستانی بر اساس زندگی شهید «محمد حسین فهمیده» نوشته شده و جایزه ادبی «حبیب غنی‌پور» در حوزه «بهترین زندگی‌نامه داستانی نوجوانان» را در سال ۱۳۹۰ از آن خود کرده است.

دومین نشست ادبی «شمس»، روز دوشنبه سوم مهرماه با محوریت نقد و بررسی کتاب «نامه‌رسان» که توسط «ساسان ناطق» به رشته تحریر در آمده است، با حضور این نویسنده در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی واقع در دور برگردان طبرسی حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

آخرین نشست ادبی شمس نیز با محوریت بررسی و تحلیل کتاب «شرح آسمان»، با حضور «محمد خسروی‌راد» نویسنده کتاب، «علیرضا کمری» کارشناس جلسه و جمعی از نویسندگان حوزه جنگ و دفاع مقدس، روز چهارشنبه پنجم مهرماه در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی واقع در بست شیخ طوسی برگزار می ­شود.

این کتاب روایت‌گر زندگی‌نامه، خاطرات و شرح جانبازی‌ها و رشادت‌های خلبان بسیجی شهید «ابراهیم فخرایی» است.

خاطرنشان می‌شود، جلسات نقد و بررسی این سه کتاب به همت سازمان کتابخانه­‌ها، موزه‌­ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و حوزه هنری این استان بر پا شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار