تابش: برخی مغرضانه تلاش می‌کنند تا تلاش هنرمندان حوزه دفاع مقدس را نادیده بگیرند/ دوستی: من سراغ موضوعی رفتم که بسیاری از مردان به سمت آن نمی‌روند

فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» در آستانه هفته دفاع مقدس در بنیاد سینمایی فارابی اکران شد.
کد خبر: ۲۵۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰ - 20September 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اکران خصوص فیلم «دریاچه ماهی» با حضور «علیرضا تابش» مدیر بنیاد سینمایی فارابی، «داروغه‌زاده»، «پرواز همای» خواننده و نوازنده موسیقی سنتی، «حق شناس» رییس کمیسیون فرهنگی شهرداری تهران و جمعی از خانواده‌های شهدا، عصر (چهارشنبه) ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ در سالن عباس کیارستمی بنیاد فارابی صورت گرفت.

علیرضا تابش درابتدای این مراسم گفت: نزدیک به صد سال از عمر سینما می‌گذرد که بعد از انقلاب نقش سینماگران در کنار مردم انقلابی و انعکاس حماسه‌سازی آن‌‌ها در دفاع مقدس بیشتر شد. که برخی از مغرضان این تلاش‌ها را نادیده می‌گیرند. اما کارنامه هنرمندان در حوزه دفاع مقدس روشن است. من از همه هنرمندانی که برای آرمان‌های انقلاب کار کردند در طول این چهار دهه تقدیر می‌کنند. فیلمسازان ما در شرایط بحرانی جنگ فیلم می‌ساختند و مردم هم از این سینما حمایت می‌کردند. سینما بخشی از هویت ملی ما شده است.
وی در ادامه گفت: در بنیاد سینمایی فارابی متعهد هستیم که سینمای دفاع مقدس را حمایت کنیم. در سال گذشته ۱۶ فیلمی که در حوزه دفاع مقدس تولید شده بنیاد فارابی به نحوی در آن مشارکت داشته است. شورای مقاومت در بنیاد تشکیل شده تا آثار دفاع مقدسی با سرعت بیشتری تولید شود.

مریم دوستی کارگردان فیلم در سخنرانی کوتاهی گفت: بارها از من پرسیده می‌شود که چرا سراغ سینمای دفاع مقدس رفتم من سراغ موضوعی رفتم که بسیاری از مردان دفاع مقدس به آن سمت نمی‌روند. من در جای امن جهان ایستاده‌ام و این را مدیون شهدا هستم و باید به این سمت می‌رفتم.

همچنین در انتهای این برنامه از عوامل فیلم «دریاچه ماهی» توسط خانواده شهدای دفاع مقدس تقدیر شد.

انتهای پیام/ ۱۶۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار