مرکل تهدیدات نظامی ترامپ علیه کره شمالی را غلط دانست

صدر اعظم آلمان انتقاد شدیدی به تهدیدات رئیس جمهور آمریکا علیه کره شمالی در مجمع سازمان ملل وارد کرد و خواستار راه حل دیپلماتیک برای حل مناقشات با کره شمالی شد.
کد خبر: ۲۵۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ - 21September 2017
مرکل تهدیدات ترامپ علیه کره شمالی را غلط دانستبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از روزنامه «هندلزبلات» آلمان، «آنگلا مرکل» صدر اعظم این کشور در واکنش به تهدیدهای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه اگر کره شمالی برنامه‌های اتمی خود را ادامه دهد، اقدامات شدیدی را علیه این کشور در پیش می‌گیرد؛ شدیدا  به این تهدیدات انتقاد وارد کرد  و خواستار در پیش گرفتن راه حلی دیپلماتیک برای مناقشات با کره شمالی شد.

وی همچنین تاکید کرد: از زمان سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل، که طی آن کره شمالی را تهدید به نابودی کامل کرده است، هنوز با وی صحبت نکرده است.

مرکل که در گفت‌وگو با «دویچه وله» سخن می‌گفت، عنوان کرد: من قبل از سخنرانی ترامپ تلفنی با وی صحبت کرده بودم و در گفت‌وگوی تلفنی هم این بر این موضوع تأکید کردم که باید برای این بحران یک راه حل دیپلماتیک یافت شود.

صدر اعظم آلمان شدیدا سخنرانی ترامپ را مورد انتقاد قرار داد و گفت که وی مخالف چنین تهدیداتی است. به اعتقاد دولت آلمان هر نوع راه حل نظامی نامناسب است و ما بر راهکار دیپلماتیک تاکید داریم.

مرکل در عین حال تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را پاسخ درستی به آزمایش‌های موشکی و اتمی این کشور دانست و هر راهکار دیگر علیه این کشور را غلط ارزیابی کرد.

بر اساس این گزارش، ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: آمریکا قدرت و صبر بزرگی دارد؛ اما اگر مجبور شود از خود و متحدانش دفاع کند، گزینه دیگری غیر از نابودی کامل کره شمالی ندارد.

انتهای پیام/ 421  
نظر شما
پربیننده ها