در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛

برگزاری گردهمایی پیشكسوتان جهاد و شهادت فارس/ استقبال از هفته دفاع مقدس با تجلیل از شهدای زنده

گردهمایی پیشكسوتان جهاد و شهادت استان فارس با حضور پیشكسوتان دوران دفاع مقدس در رده‌های مختلف نظامی و انتظامی برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱ - 21September 2017
به گزارش خبرگزاری دفاع پرس از شیراز، در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، گردهمایی پیشكسوتان جهاد و شهادت استان فارس امروز، ۳۰ شهریورماه با حضور پیشكسوتان دوران دفاع مقدس در رده‌های مختلف نظامی و انتظامی اعم از سپاه،‌ ارتش، نیروی انتظامی، جهاد سازندگی و غیره در شیراز برگزار شد.

در این مراسم كه با حضور حداكثر پیشكسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس برگزار شده بود، از سردار اسدی و سردار محمد نبی رودكی از فرماندهان سرافراز لشكر ۱۹ فجر و ۳۳ المهدی در دوران دفاع مقدس به عنوان شهدای زنده (به تعبیر مقام معظم رهبری) تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

حمیدرضا گرامی، مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در حاشیه این مراسم اظهار داشت: امسال با برگزاری مجمع بزرگ پیشكسوتان عرصه ایثار و شهادت به پیشواز هفته دفاع رفتیم.

وی با یادآوری اینكه این مجمع چهارمین مرحله برگزاری مجمع پیشكسوتان جهاد و شهادت استان فارس است، گفت: در این مجموع جمعی از پیشكسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس اعم از سپاه، ارتش، جهاد سازندگی، نیروی انتظامی و سایر قشرها حضور دارند كه در آن هدف در مرحله اول تكریم و بازخوانی خاطرات ۸ سال دفاع مقدس است.

گرامی، جمع‌آوری اطلاعات در بحث تاریخ شفاهی و استفاده از ظرفیت پیشكسوتان در مركز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و تدوین دانشنامه دفاع مقدس و همچنین استفاده از ظرفیت پیشكسوتان جهت روایت‌گری چه در بحث كاروان راهیان نور و چه در هیئات مذهبی به خصوص این ایام كه با ایام محرم نیز تقارن را دارد را از دیگر اهداف برگزاری این مجمع برشمرد.

مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس یادآور شد كه همچنین ما از پیشكسوتان خود جهت اعزام به مدارس و بیان خاطرات و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان نیز استفاده می‌كنیم.

وی در ادامه با تأكید بر اینكه نگاه ما به این بحث جامع بوده و بخشی نیست، گفت: ما در اداره‌كل حفظ و نشر ارزش ‌ای دفاع مقدس تلاشمان این بوده و هست كه از حضور عزیزان اعم از ارتش، نیروی انتظامی و جهاد سازندگی و سایر قشرها استفاده كنیم زیرا این اداره كل متعلق به همه نیروهای مسلح است لذا یكی از مباحث ما استفاده از ظرفیت تمام قشرهاست.

گرامی اظهار كرد: ما در این بنیاد علاوه بر استفاده از ظرفیت پیشكسوتان اقوام و یگان‌های مختلف به پیشكسوتان ادیان هم توجه ویژه داریم و در این راستا یادواره شهدای ادیان مختلف را برگزار كردیم.

مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس بر این نكته تأكید كرد كه این اداره‌كل باید تاریخ شفاهی دفاع مقدس را به ثبت و ضبط برساند لذا از همه اقشاری كه به نحوی در دوران دفاع مقدس نقش ایفا كرده‌اند، هم استفاده كرده و هم از آنان تكریم می‌كنیم.

وی، برگزاری مجمع پیشكسوتان دوران دفاع مقدس را یكی از بهترین فرصت‌ها برای تبیین این موارد دانست و گفت: اگر امروز به چهره‌های هر كدام از این پیشكسوتان نگاه كنیم، شاید مسائل روزمره زندگی غبار كهولت سن را بر چهره‌های آنان نشانده باشد، اما هر كدام از آنان یك گنجینه‌ای از ارزش‌های دفاع مقدس هستند كه می‌طلبد در این فرصتی كه خداوند در اختیار ما قرار داده است،‌ برای نشر این گنجینه‌ها استفاده كنیم.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها