نماینده ولی فقیه در زنجان:

ایران الگوی مقاومت، آزادی و آزادگی است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در مراسم رژه 31 شهریور با تاکید بر اینکه فرهنگ مقاومت در منطقه خود را به کشورهای مختلف چون عراق و سوریه و یمن و فلسطین لبنان نشان داده است، گفت: ایران به عنوان الگوی مقاومت، آزادی و آزادگی با فرهنگ دینی و قرآن مطرح است.
کد خبر: ۲۵۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ - 22September 2017
ایران الگوی مقاومت، آزادی و آزادگی استبه گزارش دفاع پرس از زنجان، آیت‌الله «شیخ علی خاتمی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان پیش از ظهر امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان زنجان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه روز سی و یکم شهریورماه یادآور اوج عناد و دشمنی استکبار جهانی و پیروان آنها با اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: امسال آغاز گرامیداشت هفته دفاع مقدس با آغاز ماه محرم همزمان شده است و این مهم حسن تلاقی است، چون انقلاب ما الگوی خود را از کربلا و عاشورا برداشت کرده است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران در جنگ هشت ساله پرتویی از تفکر عاشورایی بوده است، تصریح کرد: دشمن قصد داشت، به تعبیر خود طومار انقلاب را پیچیده و ایران را تجزیه کند.

خاتمی  با اشاره به اینکه غرب به سرکردگی آمریکا و شرق به سرکردگی شوروی قصد داشتند تا انقلاب نوپای اسلامی ایران را از روی زمین بردارند، گفت: دشمن دقیق برنامه‌ ریزی کرده و مطمئن بود که به هدفش می‌رسد، اما از ماهیت اسلام و فرهنگ عاشورایی غافل بود.

وی با اشاره به نقش امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس، گفت: امام راحل نقش امامت خود را همان گونه که در پیروزی انقلاب اسلامی ایران با صلابت و قدرت ایفا کرده بود، در مقابل توطئه استکبار نیز مردانه ایستادگی کرد.

خاتمی با بیان اینکه امت دلاور و همیشه در صحنه ایران در کنار نیروهای نظامی با نام بسیج و جهاد سازندگی وارد عرصه دفاع مقدس شدند، افزود: امروز در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کشور ما قدرت منطقه ‌ای بوده و پیام و سخن داشته که مردم زیر ظلم و ستم نمی روند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه نسل سوم و چهارم ایران باید به این تاریخ بزرگ و انقلاب خود آشنا شوند و به آن افتخار کنند، گفت: اقتدار امروز کشور ما مرهون ایثارگری‌ها و خون پاک شهدا و هدایت امام راحل و همچنین امامت امروز مقام معظم رهبری است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه امروز دشمنان آزادی و استقلال، ایران هراسی و اسلام هراسی به راه انداخته‌ اند، گفت: سخنان سخیف و زشت ترامپ ارزش جواب دادن ندارد.

وی با اشاره به اینکه یک آدم غیر عاقل و غیر منطقی سخنان زشت و سخیف و بی ‌ادبانه ‌ای را در جمع بزرگ جهانی و در حضور سران کشورهای دنیا گفته است، خاطرنشان کرد: مردم آمریکا خود باید به پا خیزند و پاسخ وی را بدهند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه فرهنگ مقاومت در منطقه خود را در کشورهای مختلف چون عراق و سوریه و یمن و فلسطین لبنان نشان داده است، بیان کرد: ایران به عنوان الگوی مقاومت، آزادی و آزادگی با فرهنگ دینی و قرآن مطرح است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار