امام جمعه ابهر:

دفاع مقدس، منشاء هدایت و راهنمایی انقلابیون و توده‌های ملت است

امام جمعه ابهر گفت: دفاع مقدس، گنجینه ارزشمندی است که مرور مستمر آن نه تنها موجب تکرار و کسالت نخواهد بود، بلکه با هر بار بازخوانی، جلوه دیگری عیان شده که منشاء هدایت و راهنمایی انقلابیون و توده‌های ملت خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ - 22September 2017

به گزارش دفاع پرس از زنجان، خطیب جمعه ابهر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی، بخشی از خطبه 113 نهج البلاغه با موضوع عوامل جدا کننده برادران دینی را تشریح کرد.

وی با تاکید بر اهمیت وحدت در جامعه که زمینه امنیت داخلی و پیروزی بر دشمنان خارجی را فراهم می‌کند، اظهار داشت: طبق بیان معصومین اختلافات به خاطر تعصب‌ها، کینه‌ها، حسد، حب دنیا و تنگ نظری‌ها جلوه کرده و رشته وحدت را پاره می‌کند که اشاره روشنی به این مطلب است که حب دنیا با خبث باطل و سوء نیت و اخلاق نه تنها آخرت را بر باد می‌دهد، بلکه صحنه جامع بشری را کانونی از ناامنی و انواع تزاحم‌ها و کشمکش‌هایی می‌کند، که در آن خبری از همدلی، محبت، همکاری و صمیمیت نیست.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در ادامه به فرا رسیدن ماه محرم اشاره کرد و گفت: محرم و صفر به ‌طور عام و عاشوراى حسینى به‌ طور خاص ازجمله فرصت‌هاى فوق‌العاده و ویژه ‌اى است که با وجود همه تلاش‌ها و پژوهش‌ها، هنوز ابعاد و ظرفیت‌هاى مهمى از آن ناشناخته مانده است و به‌عبارتى آنچه تا کنون به آن توجه شده، مربوط به سطح و چگونگى برپایى عزاى حسینى(ع) و رونق ‌یافتگى محافل، هیئت‌ها و کم و کیف ظاهرى آن بوده و کمتر به عمق و هویت و راهبردهاى ژرف و تحول‌آفرین آن عنایت شده است.

وی تاکید کرد: محرم و صفر نه فقط سیاهى و عزا و سوگوارى و اشک و گریه است که این نیز نمادى از عشق و معرفت و ارادت خالصانه به بهترین‌هاى بشریت است، بلکه محرم و صفر کانونى است حرکت‌آفرین و مطمئن براى شور توأم با شعور علیه هرگونه زشتى، ناپاکى، فساد و اوج این حرکت نیز تاسوعا و عاشورا است که هرچه زمان مى‌گذرد، به فضل الهى بر دامنه‌ نفوذ و اقتدارش افزوده می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه امروزه بزرگترین خیانت، خیانت کردن به دین و فطرت جوان‌ها است، افزود: بصیرت‌افزایی در مورد دین، انقلاب، ارزش‌ها و هنجارهای جامعه اسلامی از وظایف مسئولان، معلمان و اساتید است.

وی در ادامه به آغاز هفته دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس، گنجینه ارزشمندی است که مرور مستمر آن نه تنها موجب تکرار و کسالت نخواهد بود، بلکه با هر بار بازخوانی، جلوه دیگری عیان شده که منشاء هدایت و راهنمایی انقلابیون و توده‌های ملت خواهد شد.

خطیب جمعه ابهر دفاع مقدس را جزو شرافت و کرامات ایران عزیز دانست و ابراز کرد: ما باید از این مناسبت، درس‌ها و عبرت‌های دفاع مقدس مانند جان خودمان محافظت کنیم.

رحیمی نخستین درس دفاع مقدس را هوشیاری اعلام کرد و گفت: باید متوجه بود، که دشمن در همه شرایط در کمین است و او با ما هیچ آتش ‌بسی ندارد.

وی ایمان به خدا، شجاعت و اراده قوی و روحیه ایثار و شهادت را عامل ایستادگی و پیروزی قطعی در برابر دشمن را از درس‌های دفاع مقدس عنوان و تاکید کرد: از دیگر درس‌ها و عبرت‌های دفاع مقدس این است، که فتنه ‌گران داخلی همواره زمینه‌ ساز تجاوز بیگانگان و دشمنان خارجی هستند.

رحیمی در ادامه به سخنان وقیحانه، جاهلانه و عوامانه ترامپ اشاره کرد و گفت: سخنان وى به ‌ویژه آنجا که به ملت بزرگ ایران اشاره داشت، چنان سخیف، شعارى و بى‌محتوا بود که واقعا ارزش پاسخ ندارد.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه سخنان وقیحانه و جاهلانه رئیس جمهور آمریکا و نادیده انگاشتن واقعیات جمهورى اسلامى ایران در سیاست داخلى و خارجى و مبارزه با تروریسم، عمق‌ بى‌اطلاعى، رفتار و گفتار عوام ‌فریبانه وی را نشان مى‌دهد، ادامه داد: این سخنان در کنار واقعیاتى همچون حمایت دولت آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستى و رژیم‌هاى دیکتاتورى منطقه و ایجاد و تقویت گروه‌هاى تروریستى حاصلى جز انزوا و بى‌اعتبارى هرچه بیشتر دولت آمریکا نزد جهانیان نخواهد داشت.

رحیمی تاکید کرد: برای همگان روشن است، که این سخنان سخیف رئیس جمهور امریکا از روی شکست و درماندگی است و چنانچه رهبری عزیز در جمع خبرگان رهبری فرمودند: نخبگان امریکا باید خجالت ‌زده و شرمسار باشند، که چنین رئیس جمهوری دارند و ما امت حزب‌الله با تبعیت محض از ولی‌امر مسلمین در مقابل زورگویی‌های مستکبران ایستاده و به لطف الهی بینی دشمن را به خاک خواهیم مالید.

وی به بازنمایی عملیات ثامن‌الائمه توسط سپاه پاسداران ابهر اشاره و ضمن تقدیر و تشکر از این عزیزان از مردم درخواست کرد برای بازدید از این بازنمایی از دوم مهرماه آماده باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار