نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان:

انقلاب اسلامی و دفاع‌ مقدس پرتویی از عاشورا است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دوران دفاع‌ مقدس پرتویی از عاشورا محسوب می شود، گفت: هویت اعتقادی نظام اسلامی در زیر سایه بزرگداشت انقلاب و فرهنگ عاشورایی محقق می شود.
کد خبر: ۲۵۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ - 22September 2017

به گزارش دفاع پرس از زنجان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان، با گرامی‌داشت فرا رسیدن هفته دفاع ‌مقدس اظهار داشت: یکی از وظایف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای نظام اسلامی است.

وی بر ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل‌های امروز و آینده جامعه تاکید کرد و گفت: باید فرهنگ دوران دفاع مقدس به این نسل‎ها به خوبی انتقال یابد.

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دوران دفاع‌ مقدس پرتویی از عاشورا محسوب می شود، ادامه داد: هویت اعتقادی نظام اسلامی در زیر سایه بزرگداشت انقلاب و فرهنگ عاشورایی محقق می شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه عشق به اهل ‌بیت (ع) و دلدادگی به سیدالشهدا (ع) مدال پایتخت شور و شعور حسینی و شهر غواصان دریادل است، تصریح کرد: این مدال از دوران دفاع ‌مقدس به یادگار مانده است.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: ضروری است، عزاداری برای سالار شهیدان نسل به نسل همانگونه که به ما منتقل شده است، به نسل‎های آینده جامعه نیز منتقل شود.

وی با بیان اینکه هر فرد باید به سهم خود این واقعه را برای نسل‌های بعدی زنده نگه دارد، بیان داشت: شعرا و مادحین نیز در این زمینه نقش مهمی و تاثیرگذاری دارند.

امام جمعه زنجان بر ضرورت قدر دانستن مجالس عزای امام حسین (ع) تاکید کرد و گفت: باید حرمت ماه محرم به خوبی حفظ شود.

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه ضروری است مجالس عزا در شأن اهل ‌بیت (ع) برگزار شود، خاطرنشان کرد: این ماه فرصت مناسبی است تا فرهنگ عاشورا به خوبی تبیین شود.

آیت‎الله خاتمی با اشاره به آغاز هفته دفاع‌ مقدس و گرامی‌داشت این ایام، گفت: از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی برای نابودی انقلاب دست به دست هم دادند.

وی با بیان اینکه توطئه‎های مختلفی علیه نظام اسلامی قریب به 40 سال گذشته انجام شده است، بیان داشت: دشمنان همواره به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی بوده‎اند.

خاتمی با اشاره به اینکه در دوران دفاع‌ مقدس عموم مردم با صلابت در میدان نبرد حاضر شدند، خاطرنشان کرد: این ایستادگی موجب پیروزی در این دوران شد.

وی با بیان اینکه این پایمردی موجب شد تا نصرت الهی شامل حال نظام اسلامی شود، افزود: امروز صدام و حامیان صدام کجا هستند و کشور ایران که قرار بود در عرض یک هفته به زانو در آید، در اوج قدرت پایدار است.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به اینکه جنگ نظامی تمام شده است، اما هنوز دشمن دست از توطئه دست برنداشته است، ادامه داد: امروز در عرصه جنگ فرهنگی و اعتقادی هستیم و باید به پیروزی فکر کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار