مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان:

فرهنگ دفاع مقدس اگر خوب عرضه شود جوانان آن را در زندگی خود به کار می‌گیرند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: ما به عنوان کسانی که وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را داریم باید درجهت شناخت فرهنگ دفاع مقدس که برگرفته از فرهنگ عاشوراست، تلاش کنیم و قطعا اگر فرهنگ دفاع مقدس خوب عرضه شود جوانان ما آن را در زندگی خود به کار می‌گیرند.
کد خبر: ۲۵۸۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ - 23September 2017

اگر فرهنگ دفاع مقدس خوب عرضه شود جوانان ما آن را در زندگی خود به کار می گیرندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس زنگ مقاومت و پیروزی با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان در دبیرستان دخترانه «علامه دهخدا» نواخته شد.

«محمدمهدی ابوالحسنی» در این مراسم اظهار داشت: در 29 شهریور سال 1359 جنگ نابرابر و ناعادلانه‌ای علیه مردم این سرزمین و مرزهای این کشور آغاز شد که هدف آن شکست انقلاب اسلامی و جداکردن بخش‌هایی از خاک این سرزمین بود.

وی افزود: جنگ هشت ساله عراق علیه ایران با جنگ‌های معاصر که اتفاق افتاده بسیار متفاوت است. در جنگ هشت ساله، استکبار جهانی با یک وفاق همگانی که از یک کشور به نام عراق حمایت کردند که در راس آن فردی قدرت‌طلب به نام صدام بود.

سرهنگ ابوالحسنی اظهار داشت: تمام دنیا انتظار داشت کشوری که به تنهایی در مقابل این همه کشور ایستاده، مغلوب شود، ولی در واقع رزمندگان ایران اسلامی دفاع جانانه‌ای را به نمایش گذاشته و به همین علت این دفاع برای ما ارزشمند است.

وی پیرامون علت نامگذاری جنگ هشت ساله ایران و عراق به نام «دفاع مقدس» گفت: استفاده از واژه دفاع مقدس یعنی اینکه با همه وجود، ایمان و اعتقاد در برابر این هجمه سراسری و بین‌المللی به نوعی مقاومت کردیم و این اساس دفاع مقدس می‌باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان ابراز داشت: گاهی برای برخی این سوال پیش می‌آید که آیا می‌شود آغاز جنگ تحمیلی را گرامی بداریم، که باید گفت مردم ما مقاومت کردند و جلوی اهداف دشمن گرفته شد، این همان پیروزی است و قابل پاس‌داشت است.

ابوالحسنی با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان گفت: شهید ححجی نمونه بارز جوان انقلابی و تشنه شهادت بود، این فرد در دوران پس از جنگ متولد شده اما افعال و کارهای این شهید شبیه فرماندهان جنگ در هشت سال دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید در جامعه گسترش پیدا کند، تصریح کرد: ما به عنوان کسانی که وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را داریم باید در جهت شناخت فرهنگ دفاع مقدس که برگرفته از فرهنگ عاشورا است تلاش کنیم و قطعا اگر فرهنگ دفاع مقدس خوب عرضه شود جوانان ما آن را در زندگی خود به کار می‌گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار