عباس قائید رحمت:

دستگاه‌های دولتی از ویژگی‌های پوشش اسلامی و ایرانی تعریفی مشخص داشته باشند

مقوله مد و لباس از حساس‌ترین مقولات موجود در جامعه ایرانی است و باید نسبت به این امر مهم برخورد منطقی و کارشناسی داشته باشیم.
کد خبر: ۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲ - 01September 2013

دستگاه‌های دولتی از ویژگی‌های پوشش اسلامی و ایرانی تعریفی مشخص داشته باشند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، عباس قائید رحمت ضمن یادآوری برگزاری نمایشگاههای مد و لباس در دو دانشگاه کاشان و مازندران، گفت: وزارتخانههایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نباید به طور مستقیم درتعیین مصادیق مد و لباس دخالت کنند زیرا این روند ممکن است کاهش استقبال شهروندان را در پی داشته باشد و مقاومت آنها را برای استفاده از مد و لباس بومی برانگیزاند.

وی افزود: بهتر است که دستگاههای دولتی فقط حدود و سیاستهای کلی را در نوع پوشش تعیین کنند و از مولفهها و ویژگیهای پوشش اسلامی و ایرانی تعریفی مشخص داشته باشند و با ارائه این کلیات اجرای آن وجزئیاتش را برعهده شهروندان بگذارند.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شواری اسلامی با تاکید بر اینکه ایجاد نمایشگاه مد و لباس توسط دولت نمیتواند اثربخشی لازم را در بین افراد جامعه داشته باشد، اذعان داشت: گاهی ممکن است لباس طراحی شده در کارگاهها و نمایشگاههای رسمی تنوع و جامعیت و همچنین زیبایی مورد نظراقشار مختلف جامعه را نداشته باشد و نتواند نظرمثبت عموم جامعه و جوانان را جلب کند.

وی افزود: متاسفانه دشمنان فرهنگ و ارزش ها و پوشش های اسلامی و ایرانی، برای اعمال نفوذ در بین مردم و تخریب باورهای آنها بسیار هزینه میکنند و با تولید انبوه بازار پوشاک را از اجناس غربی  لبریز میکنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در داخل پوشاک مناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی را با قیمت بسیاربالا به دست مصرف کنندگان برسانیم جوانان و اقشار مختلف مردم رغبت خود را برای استفاده از پوشاک داخلی از دست می دهند.

نظر شما
پربیننده ها