مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

عکس بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل امروز است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: نمایشگاه­‌های عکس دفاع مقدس می‌تواند بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل امروز و فردای ایران اسلامی باشد.
کد خبر: ۲۵۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ - 25September 2017
عکس بهترین ابزار انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل امروز استبه گزارش دفاع پرس از مشهد، به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاه عکس «فرستادگان رضا» با حضور سردار «اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «سعید سرابی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، «سید جواد کمالی» مسئول بسیج هنرمندان خراسان رضوی و جمعی از عکاسان در نگارخانه رضوان افتتاح شد.

سردار نجاتی در حاشیه این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از مدیریت نگارخانه رضوان که در برپایی این نمایشگاه مشارکت داشته است، اظهار داشت: عکس و فیلم نقش مهمی در انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس دارد و برپایی این نمایشگاه ­ها می­ تواند جوانان کشورمان را با فضای حاکم بر جبهه ­ها و پشت جبهه و حال و هوای مردم در آن دوران آشنا کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به ضرورت تداوم این نمایشگاه ­ها در طول سال افزود: تصاویری که لحظات تلخ و شرین دفاع مقدس را ثبت کرده است نشانگر حماسه و قهرمانی­ های ملتی است که با دست خالی در مقابل ارتش بعث عراق که تمام دنیا از آن حمایت می­ کرد ایستاد و نگذاشت حتی یک وجب از خاک کشورمان از میهن اسلامی جدا شود به همین دلیل نمایشگاه ­های عکس می­ تواند بهترین امکان را برای انتقال مفاهیم این میراث معنوی به نسل امروز و فردای ایران اسلامی فراهم کند.

در این نمایشگاه 70 تصویر دفاع مقدس با موضوع اعزام به جبهه، حضور رزمندگان در خط مقدم، کمک­‌های مردمی و تشییع شهدا به نمایش در آمده است. تصاویر این نمایشگاه توسط مرحوم «احمد خادم‌­الحسینی»، «قدیر وقاری»، «سلیمان خزائی»، «هاشم موسوی»، «هادی منبتی»، «سید جلیل حسینی زهرایی»، «باقر اوحدی»، «حسین کامشاد»، «عبدالرحیم شرفی»، «حسن کمالیان»، «ابراهیم بهرامی»، «عباس مهاجر»، «محمد شیخ‌زاده» و «عباس اشرفی» از جبهه‌‌های غرب و جنوب ثبت و ضبط شده است.

نمایشگاه «فرستادگان رضا» تا پنج‌شنبه 6 مهرماه صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 17 تا 20 پذیرای علاقمندان خواهد بود.

گفتنی است نمایشگاه «فرستادگان رضا» به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، شهرداری مشهد، معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، انجمن عکاسان و موسسه آفرینش‌­های هنری آستان قدس رضوی بر پا شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار